Ziggo WIFI i.c.m. Unifi

niekniek89

UniFier
1 feb 2018
400
314
63
Goedemiddag,

ik heb een vraag:

is het mogelijk het WIFI signaal van een (voorbeeld: ziggo connectbox) uit te breiden/versterken d.m.v. een unifi ap?
of moet je dan perse een nieuw SSID op de unifi aanmaken, of heel het wifi van ziggo uitschakelen, en alleen maar de unifi ap gebruiken?

concreet: kan ik een unifi ap inzetten als versterker/uitbreiding.

alvast bedankt
 
Je kunt gewoon een unifi ap inzetten. Je kunt m ook zelfde ssid geven. Dan gaat alleen wel je controller enorm klagen over eenn”rogue access point”. De ap ziet nl t ssid dat door een in controller onbekend access point (je ziggo spul) wordt uitgezonden. Voor roaming is t beter als alle ssid zelfde zijn. Nog beter is t om wifi van ziggo uit te zetten en evt een 2e unifi ap te kopen
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en niekniek89
Erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens beginnen met 1 ap... mocht het nodig zijn, zal ik een 2e aanschaffen. Beide bedankt voor jullie hulp
 
Een controller met 2e AP en je zou willen dat je niet eerder hebt gedaan. :banana:
 
Idem, ziggo router in bridge mode voor de dekking , overal 90-100% signaal en snelheden van ruim 300Mbit/sec via 3 AP AC Pro.
De vrouw hier is erg blij..

Rene
 
Er is 1 probleem met de Ziggo router in bridgemodes: Met de nieuwe TVbox Next mag de router niet in de bridgemodus staan, anders werkt de tvbox niet :(
 
  • Wow
Waarderingen: PcRene
Ik heb net een Next box besteld.. pffff dan maar zonder.. Router blijft in bridge-mode hier.

Rene
 
Qua internet is het enorm stabiel.. ik heb een VPN tussen 2 Ziggo locaties en uitval van die verbinding ben ik meestal zelf schuld aan.. Maar de kwaliteit scheelt per regio.

Rene
 
Ik ben ook wel tevreden over Ziggo. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe ik weer terug naar de bridgemodus kan zonder de Nextbox te verliezen. De Nextbox is overigens wel een enorme verbetering t.o.v. de Horizonbox.
 
Ik heb de Ziggo Connectbox in bridge mode staan en heb de Next mediabox van Ziggo sinds deze week. De Next werkt gewoon hoor!
Heb de Next op het moment via 5ghz Wifi aangesloten met m’n Unifi netwerk. Nog geen problemen ondervonden, maar ik gebruik het nog maar een paar dagen..
 
Ik heb ook geen klagen hoor over ziggo.
Maar ik heb dan ook alleen een UBEE modem/router die in bridge staat en verder niets.
Als ik al iets te klagen heb is dat de 'kosteloze' snelheid-upgrade, die 2 maanden later €2,50 kost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Methos en PcRene
Er is 1 probleem met de Ziggo router in bridgemodes: Met de nieuwe TVbox Next mag de router niet in de bridgemodus staan, anders werkt de tvbox niet :(
Voor de next kan je modem gewoon in bridge modus staan hoor. Ik heb hier een Ubee testmodem in bridge met 2 Next boxen. Werkt perfect!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: deheide
Bedankt voor jullie reactie allemaal. ik ga hem gelijk in de bridgemodus laten zetten.
Ben op het verkeerde been gezet door Ziggo. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..