Forwarding van ipcamera

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Beste mensen,

Ik wil mijn IP camera (net als op mijn simpele (tele2 router toen) op mijn usg forwarden. Ik heb al diverse filmpjes gezien op Youtube echter maken die nog gebruik van oude software en laten ze hierdoor niet de juiste instellingen zien. Momenteel heb ik een forward ingesteld voor poort 2020 op ip adres 192.168.100.18 Protocol op beide. Wat doe ik nog verkeerd omdat ik de cam niet kan bereiken via de 4g verbinding op mijn telefoon wat moet ik nog meer doen??
 
Ja die heb ik uiteraard nog. Maar de usg heeft toch de router functie overgenomen? Wel vreemd dat ik dan nog bij de tele2 modem moet zijn. Die heb ik ondertussen ook een ander ip adres gegeven en dat is 192.168.2.1 ipv 192.168.1.1 want dat is mij usg nu die dit IP adres hanteert.
 
Moet je Tele2 router er tussen blijven? Als dat zo is moet je hem in een bridge mode zetten. Alles door je USG laten regelen.
 
Nou dat is juist het fantastische van een Tele2 modem da gaat dus nie! Bij Zieko kan dat wel. Tele2 hanteert die optie niet helaas in hun modems...
 
Als je op de Tele2 modem/router alleen nog de WAN poort van de USG hebt aangesloten dan kun je het WAN IP adres van de USG in het Tele2 modem in DMZ zetten.
Dan wordt dus alles wat van het internet gaat / van het internet komt rechtstreeks doorgezet naar de USG en hoef je alleen port forwarding te configureren op de USG.

Dus:

internet -> Tele2 modem WAN -> Tele2 modem LAN -> USG WAN (met IP van Tele2 modem LAN dat in DMZ staat) -> USG LAN -> IP camera
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..