US-8 datum en tijd synchronisatie met Cloud key

rhedvr

UniFier
16 mrt 2019
14
7
3
Alphen aan den Rijn
Als ik op de US-8-150W of US-8 via SSH inlog, zie ik dat de datum en tijd niet hetzelfde is als de Cloud Key Gen2 Plus.

Ingelogd op US-8-150W via Putty, date commando geeft datum en tijd 25 januari 2019 16:24:04
582

Op de US-8 staat de tijd ook niet goed: zaterdag 26 januari 2019 11:15:36
585

Ik zie het ook op de UAP-AC-PRO, ik heb er een Early Release 4.0.29 op staan, vrijdag 29 maart 2019 09:35:33
588

Op de Cloud key is de tijd wel correct zaterdag 30 maart 2019 16:03:08
583

Datum en tijd op USG is ook correct zaterdag 30 maart 2019 16:34:55 (heb de screenshot zo'n 25 minuten later dan de UCK genomen):
587

Ik zou verwachten dat de Cloud key zijn eigen tijd doorstuurt naar alle switches, Access Points, USG, enz.
Weet iemand waarom in mijn geval de US-8-150W, US-8, UAP-AC-PRO de tijd niet synchroniseert met de cloud key?

Heeft het mogelijk te maken dat de USB en Cloud key direct toegang hebben tot internet: als ik in Putty vanaf USG of UCK ping naar 8.8.8.8 komt keurig antwoord terug.
Als ik in Putty vanaf de US-8, US-8-150W of UAP-AC-Pro naar 8.8.8.8 ping, komt geen antwoord terug. All wired en wireless clients hebben toegang tot internet.
 

Bijlagen

  • US-8_Datum_tijd_20190330.png
    US-8_Datum_tijd_20190330.png
    13,2 KB · Weergaven: 19
Elk device haalt zijn tijd van een NTP server op internet. Deze NTP server kun je configureren in de settings sectie van de controller.
Als je niet wilt dat je switches naar internet kunnen voor bijvoorbeeld firmware updates en NTP dan moet je dus een NTP server opzetten in je lokale netwerk.
Als de switches e.d. niet naar internet kunnen terwijl je dat wel wilt dan heb je waarschijnlijk de DNS server niet ingevuld in de netwerksettings van de switch.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhedvr
Mijn veronderstelling dat de Cloud Key ook de datum en tijd naar de switches en Access Points stuurt is blijkbaar onjuist.
Ik heb jouw tip geprobeerd en inderdaad nu staan de tijden goed. Ping werkt nu ook.
Mijn dank voor jouw gouden tip.

Resultaat:
US-8:
591

US-8-150W:
592

UAP-AC-PRO #1:
593

US-8-150W configuratie. Gateway: USG LAN1 poort IP 192.168.2.1. Preferred/alternate DNS: KPN DNS servers:
594
 
Een ander probleem is nu ook opgelost nadat ik het juiste Gateway IP adres heb ingevul bij de switches en APs.
Voorheen werd client verbindingen vs switch poorten onjuist weergegeven. Op US-8 zaten wel 4 of 5 clients en soms zaten ook clients op de USG.
In het overzicht hieronder van vanavond zijn de AP/PORT connecties nu wel correct.
595

Komt dit doordat de Switch/AP gateway IP adres nu verwijst naar de USG LAN1 poort?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..