controller

  • Onderwerp starter Jeroen Baars
  • Startdatum
J

Jeroen Baars

Guest
Hoihoi allemaal,ik ben Jeroen ik ben zeer nieuw hier. Ik heb een tijdje geleden de unifi ap ac pro aangeschaft maar na een schone instal van mijn pc krijg ik de controller niet meer werkend. Hij blijft melding geven start-up failed. In de online Network Management Controller zie ik dat hij beheerd word door ander? Zegt me helemaal niet, ik ben een leek qua dat. Heeft iemand misschien tijd om mij een handje te helpen het weer voor mekaar te krijgen? Alvast bedankt708
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een backup van de oude controller teruggezet?

Als je helemaal opnieuw bent begonnen en geen backup van de controller hebt moet je het access point een factory reset geven om het te kunnen configureren met de nieuwe controller.
 
Hoihoi hofstede, bedankt voor je info, dat heb ik dus allemaal al gedaan. Resetknop 10 sec indrukken, dan gaat hij een aantal keer knipperen maar daar is ook alles mee gezegd!!!
 
Maar teruglezend heb je dus eigenlijk een ander probleem. Je controller draait dus niet. Welke foutmelding krijg je als je de controller start?
 
Niet echt een foutmelding, hij meld: start-up failed, verder geen errormelding ofzo.
 
Had al wel wat gegoogled maar daar word ik ook niet veel wijzer uit, poorten kunnen het zijn, dat zou ik dus ook niet weten hoe dat te veranderen.
 
Ik ken de Windows versie niet zo goed. Maar er zou een server.log file moeten zijn die aangeeft wat er fout gaat.
 
Ik heb een server log voor je
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    492 KB · Weergaven: 28
Zoals Erik al zegt. Je hebt al een ander programma op je computer draaien dat poort 8080 in gebruik heeft. Of heb je op één of andere wijze de controller dubbel draaien?
 
Das duidelijk, maar hoe kom ik er achter welk prog die poort gebruikt? En als dat duidelijk is hoe dat te veranderen?
 
Als je netstat -ano doet vanaf de command prompt dan kun je zien welke pid een poort open heeft. In taskmanager kun je bij details dan zien (kolom aanzetten) welke executable bij deze pid hoort. Zo even uit mijn hoofd zou het moeten werken
 
Dankjewel, heb even gekeken bij cmd en het enige waar 8080 bij staat heb ik gearceerd in de afbeelding. Is dat hem?
 

Bijlagen

  • Poort list.txt
    18,5 KB · Weergaven: 17
  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    189,4 KB · Weergaven: 27
Nou, in taskmanager gekeken maar nergens in de lijst word poort 8080 gebruikt. Heel vreemd
 
Jongens ik ben er uit, het bleek sabnzb te zijn die op 8080 draaide. Via tcpview gevonden. Bedankt voor alle hulp.
 
Nou, in taskmanager gekeken maar nergens in de lijst word poort 8080 gebruikt. Heel vreemd

Je hebt het al gevonden, maar in taskmanager had je pid 8752 moeten zoeken (eerst de kolom pid zichtbaar maken), dan had je waarschijnlijk sabznb gevonden.

Maar een tool als tcpview kan natuurlijk ook. super irritant als dit gebeurt:)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..