Cloud acces voor IT-beheerder en eindgebruiker

C

Cvcorv1991

Guest
Goedeavond,

Ik ben zelf een ICT ondernemer.
Ik plaats bij veel klanten unifi netwerken. Ik installeer dan ook cloud acces zodat ik op afstand in kan loggen. Maar nu willen de eind gebruikers ook cloud toegang tot hun omgeving.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik wil uiteraard ook gewoon toegang blijven houden. Let op ik gebruik een account waar meerdere omgevingen aan hangen dus ik kan de account gegevens niet geven.
 
Dat is niet zo moeilijk.
Laat de eindgebruiker zelf ook een cloud account aanmaken bij UBNT.
Vervolgens stuur je vanuit de desbetreffende site een uitnodiging naar het email adres van dat account. Dan kunnen zij met dat account toegang krijgen tot hun site.
Je kunt ook nog een aantal rechten toekennnen (read only, superadmin, etc.).

Zie Settings -> Admins.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Cvcorv1991
Dat is niet zo moeilijk.
Laat de eindgebruiker zelf ook een cloud account aanmaken bij UBNT.
Vervolgens stuur je vanuit de desbetreffende site een uitnodiging naar het email adres van dat account. Dan kunnen zij met dat account toegang krijgen tot hun site.
Je kunt ook nog een aantal rechten toekennnen (read only, superadmin, etc.).

Zie Settings -> Admins.

Dankjewel voor de toelichting! Het was dus heel simpel, kan je ook een domeinnaam koppelen? En de cloud acces?
 
Wat wil je met een domeinnaam?

Je kunt die eindgebruiker toegang geven via de UBNT cloudportal en het voordeel daarvan is juist dat je niet met domeinnamen e.d. aan de slag hoeft.
 
Klopt. Eindgebruiker krijgt een mail (mailadres moet overeenkomen met dat van zijn Ubiquiti account). Als hij link in mail volgt krijgt hij dit te zien. Dan moet hij uitnodiging accepteren door op de "Bevestig" knop te klikken en in te loggen op dat account.
 
Ja dat is gedaan door de eind gebruiker.
Maar nog steeds deze melding
 
Gebruikt hij wel Chrome als browser? Met andere browsers willen er wel eens hikjes optreden in het registratie proces.
 
Ik heb even getest:
- Ik log met Chrome in op het cloudportal met betreffende account. Dat zal in jouw geval dus 'basholwerda' zijn?
- Daarna klik ik op de link in de mail en ik ben in één keer door na op het "Bevestig" knopje te klikken.
 
Ik heb even getest:
- Ik log met Chrome in op het cloudportal met betreffende account. Dat zal in jouw geval dus 'basholwerda' zijn?
- Daarna klik ik op de link in de mail en ik ben in één keer door na op het "Bevestig" knopje te klikken.


Hoe kan jij dat gedaan hebben??
Je hebt toch geen gegevens?
 
Dankje jullie wel!
Nog een klein vraagje ik heb een cloud key v2 met firmware versie 5.11.50

Is daar geen nieuwere voor?
Hij vindt helemaal geen updates.
 
Helaa komt de cloudkey nog niet in zijn systeem terecht?
Hij heeft alle mailtjes doorgelopen in Chrome... En bij administrators staat nog geen vinkje gecontroleerd...
Terwijl het account toch echt bevestigd is.
 
Ja dat is gelukt... Die update maar nu heb ik een account aangemaakt maar daar komt die controller niet bij te staan...
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..