Netwerk met bestaand ip adres range

Peet3kabo

UniFier
15 jan 2020
137
77
28
Even een vraag, wellicht dom wellicht niet maar stel hem toch.
Ik heb een USG 3p en een cloudkey klaar hangen om in bedrijf te nemen en mijn netwerk te regelen.
Nu gaat dat vast lukken maar de vraag gaat over het integreren van bestaande toestellen op het nieuwe netwerk.
Het meeste krijgt automatisch een op adres en is geen probleem, maar ik heb een aantal PI's draaien voor Domoticz en volumio met een vast IP adres. Om deze zo soepel mogelijk over te laten gaan in het nieuwe netwerk is het mogelijk om gewoon een netwerk aan te maken met de ip adressen in de range van het oude (ziggo) netwerk?
Dan kan ik later gaandeweg wel aanpassingen doen en ze in een specifiek Oost netwerk te hangen. Ik wil de overlast zo laag mogelijk houden namelijk, vandaar dit idee.
Bestaande netwerk heeft dan een adres in de range van 182.168.178.100/250 oid
 
probeer het een s met 192.168.178.120.8443

dat geeft die van mij aan gebruik alleen geen cloudkey weet niet of dat uitmaakt
Geprobeerd maar werkt niet. Als het zo niet wil moet ik weer ff via SSH inloggen op de pi. Even uitzoeken hoe dat ook alweer ging. Kan ik daar het ip-adres aanpassen
 
Zo uit mijn hoofd

Raspberry pi.local
In putty

Had niet goed begrepen dat het om domoticz ging

Standaard poort is volgens mij 8080
 
Zo uit mijn hoofd

Raspberry pi.local
In putty

Had niet goed begrepen dat het om domoticz ging

Standaard poort is volgens mij 8080

Ik heb zelf die poort gewijzigd toendertijd en alles werkte thuis en van buiten.
Ben bang dat het weer ff old Skool toetsenbord met monitor aan de pi wordt hangen.
Putty werkt niet en poort 8080 ook niet
 
Geeft niks, iets voor later. Domoticz red zich automatisch wel ff, gelukkig kan ik de belangrijkste lampen ook met de gewone schakelaar aan doen. Heb in ieder geval de volumio PI's weer in de lucht, die spelen weer radio en spotify
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Ja dan wordt het old skool
Net even de pi van zijn plek getrokken en aangesloten op mijn tv met de nodige kabels en toetsenbord.
Daarna ip adres aangepast en vast adres gegeven en boem alles werkt weer??
Werd toch wel een beetje irritant zonder in te kunnen loggen, beetje onthand zeg maar.
Niet alle lampen kon ik bedienen terwijl ik sommige buiten het automatische om wel eens aan wou hebben, maar is opgelost.
Nu ff kijken of ik hem ook van buitenaf kan benaderen...........
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Had ik al gemaakt moest alleen mijn externe publieke op adres opnieuw zoeken en aanpassen. Nu ook benaderbaar vanuit het wereld wijde web op de in Domoticz toegewezen poort.??

Volgende uitdaging word een Chinese op camera in een eigen vlan knikkeren en zorgen dat ik hem van buiten kan benaderen. Die is ff wat lastiger heb ik al ontdekt ??
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Ja maar poorten openen is weer onveilig ik heb er 2 open voor contrlicz en remote backup daar komen best wat scans op voor bij. Maaar ja allebij maar bereikbaar van 1 ip adres voor de rest alles via VPN
 
Zoiets moet ik dus ff uitzoeken.
VPN net radius geeft nu ook al probleem, hij zegt USG required. Die zit er tussen?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..