Afwijkingen

draayertje

UniFier
14 feb 2019
30
7
8
Ik heb sinds een paar dagen ineens heel veel afwijkingen volgens mij dashboard. Ik krijg voor vrijwel alle wifi clients de volgende foutmelding:

Client xxxxxxxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).

of:

Client xxxxxxxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 2 hours

Bij associatie fouten geeft hij ook een flink aantal fouten:

AF.jpg

Het werkt echter allemaal als een zonnetje, we ervaren geen traagheden of slecht internet, enkel misschien dat het bereik van de AP's wat minder is, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Wat kan hier aan de hand zijn?
 
Dag allemaal,

Ik heb hetzelfde als bovenstaande, weet iemand wat hier aan de hand is? ik ervaar wel traagheden en haperingen in de verbinding!

- Client XXX heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 2 hours
- Hoge WiFi retries voor Client XXX voor laatste 4 hours
- Client XXXX heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 2 hours
- Hoge DNS latency voor Client XXXXX

Kan dit komen door de update van de controller naar versie 5.10.23? ik heb de controller nu een update gegeven naar versie 5.13.32 maar dat lijkt niet de oplossing te zijn!
 
Skort, ik ben even benieuwd: heb jij toevallig de historical data van de clients aan gezet? De meldingen begonnen bij mij toen ik dat aanzette en verdwenen weer toen ik dat weer uitgevinkt heb... maar dat kan ook toeval zijn geweest.
 
Draayertje, Instellingen -> Onderhoud -> Verzamel historische client gegevens staat bij mij op aan, ik heb hem nu uitgezet en met een paar uur weet ik of hij het dan wel of niet meer weergeeft.

Maar eigenlijk gevend ie fouten toch aan dat er iets niet klopt?
 
Als je de verzamel historische client gegevens uit zet dan, geeft hij geen afwijkingen meer aan.
Maar dan verzamelt hij dus ook geen gegevens, kunnen onderstaande meldingen kwaad/ opgelost wordt door instellingen te wijzigen? Of moet ik ze gewoon negeren?

- Client XXX heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 2 hours
- Hoge WiFi retries voor Client XXX voor laatste 4 hours
- Client XXXX heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 2 hours
- Hoge DNS latency voor Client XXXXX
 
Ja, dat weet ik dus niet. In de periode dat ik dat aangevinkt had, kreeg ik heel veel foutmeldingen. Maar ik heb eigenlijk geen hinder ondervonden in de werking van de clients verder. Dus wellicht zijn het spookmeldingen?
 
Hier t zelfde, t uitzetten van de loggegevens lijkt me toch de oplossing niet.
Kennelijk zit er iets niet goed, en ik zou er graag achter wat er dan niet goed zit....
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.48.44.png
    Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.48.44.png
    40,1 KB · Weergaven: 20
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..