Nieuwe CloudKey Gen 2

Nu de G2 er is komen er misschien "goedkope" versies van de G1 beschikbaar op sites als Marktplaats e.d.?
Kan je in ieder geval even vooruit met een Cloud Key.
 
Heb ook navraag gedaan maar ze kunnen nog helemaal niks zeggen over de levertijd van G2 + zie wel grote prijs verschillen als ik bij tweakers kijk. heb m nu voor €218,- maar heb m al gezien voor €205,- en de G2 voor €185,- maar ja de levertijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Kan Unifi voip ook op de gen2 geïnstalleerd worden?
Dan kan ik mijn grandstream 6202 ook aan de verkopen?

Rene
 
Ik zou maar niet beginnen aan Unifi VOIP. Dat is een stille dood gestorven, ook al roepen ze bij Ubiquiti al meer dan een jaar dat dat niet zo is.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
De Cloud key gen2 is sneller dan de gen1. Snelheid is altijd welkom natuurlijk , maar ga je dat dan ook daadwerkelijk merken??
 
Er gaat nogal wat logging naar de CK , ook gast authorisaties en Radius authorisaties.. snel is dan echt wel welkom.
Ik heb de plus besteld ivm camera’s voor streaming video is snelheid ook wenselijk.

Alleen wanneer hij komt...... verrassing...

Rene
 
Ik kan duidelijk merken dat de controller veel sneller reageert, vooral met het opvragen van data. En natuurlijk kun je nu ook de data retentie flink opschroeven omdat hij meer interne opslag heeft.

Als je maar een klein netwerkje hebt met maar weinig devices zul je er natuurlijk niet zoveel van merken. Met een groter netwerk loop je eerder tegen de limieten van de G1 aan.
 
Heb nu de CK Gen2+ ong 2 weken draaien. Daaraan 'gekoppeld' een G3 Dome camera bij de voordeur. Draait zonder problemen. Unifi Protect app op iOS gaat ook goed. Installatie dmv backup van mijn oude CK was zonder problemen. Wacht nu op de levering van CK rackmount.
 
  • Leuk
Waarderingen: RobertKoopman
Dat is goed om te horen , heb nog steeds niks mogen ontvangen. Kan je die ook al bestellen dan de CK rackmount?
 
Het gaat voornamelijk om data opslag. Met de gemiddeld 50 devices die op ons thuisnetwerk zitten moest ik toch de historisatie van data flink beperken en kwam de cloudkey in de problemen tijdens het maken van een backup.
Met de G2 heb ik hier totaal geen last meer van.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik heb de CK G2+ hier nu een week draaien. Apps draaien goed en reageren veel sneller. Alleen jammer dat er voor IOS geen iPad versie beschikbaar is. Weergave in Chrome was eerst niet vloeiend, maar na de laatste updates is dit verholpen.
 
De app voor SDN is wel voor de iPad, maar die voor Protect niet. En de app voor Unifi Video werkt volgens mij niet met samen Unifi Protect.
 
Unifi Video is de voorganger van Protect. En Protect is nog volop in ontwikkeling. De apps zijn niet onderling uitwisselbaar.
 
Ik heb m al staan......uit Amerika meegenomen maar volgens een bekende die in de IT zit zegt de leverancier eind februari begin maart.

Toch raar dat ik m al sinds oktober heb staan maar dat het moeilijk is om ze in nederland te krijgen.
 
Ik had 'm begin deze maand via dectdirect.nl binnen 1 dag binnen, maar daar zie ik 'm nu ook niet meer staan.
 
Heb hem hier ook draaien. Ben er erg tevreden over en ook de protect werkt perfect. Heeft nog wel wat kleine puntjes die opgelost moeten wordt t.o.v. de unifi video software maar dat gaat wel goed komen de komende tijd.
Verder is hij een stuk sneller dan de eerste versie van de CK en ook als de stroom plotseling uitvalt sluit hij netjes af doordat er een ingebouwde backup batterij in zit die hem netjes afsluit.

Bij de firma Gistron wordt hij aanstaande vrijdag weer verwacht en kan hij verstuurd worden (Zzowel de CK gen2 als CK gen2+).
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..