Ubiquiti UniFi AP AC LR werkt niet met PoE Switch - LITES werken prima

Eddie the Eagle

Moderator
UniFier
8 feb 2019
4.008
4
2.971
163
Ik had al mijn Unifi AP`s nog via de meegeleverde injectors aangesloten dwars door het hele huis. Om het kabelmanagement wat strakker te maken en wat extra plek op mijn hoofdswitch (geen PoE) te creeren heb ik een extra PoE switch (TP-Link TL-SG1005P) geplaatst in de meterkast om daar alle Unifi AP`s op aan te sluiten met PoE. Welnu, dit ging perfect met mijn 3 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE maar mijn oudste Ubiquiti UniFi AP AC LR gekocht in 2016 gaat er niet mee aan. Ik vind er wel iets over terug op internet maar het gaat me boven de pet vrees ik. In mijn simpele beleving zou alles volgens de in de specs van van alle apparaten aangegeven PoE standaard 802.3af moeten werken maar dat doet het niet. Blijkbaar is standaard niet zo standaard hier. Dus met injector werkt de LR prima, met PoE switch blijft hij dood. Hoe zou ik dit op kunnen lossen ?
 
Waarschijnlijk heb jij een oude LR. De nieuwe LR moet het wel doen.

Dank voor je antwoord. Hij is van 2016, ik vind het wel zuur en moeilijk te verteren omdat die standaard 802.3af toen ook al vermeld werd in de specs. Je zou toch verwachten dat het dan gewoon moet werken als de switch op dezelfde standaard werkt.
 
Inderdaad en daar ontbreekt bij mij de vermelding van de standaard 802.3af die bij jou wel duidelijk vermeld wordt. Ik heb hem destijds besteld op 802.3af compliance, ik dacht echt dat dat toen ook vermeld werd in de Tweakers Pricewatch maar heb dus een versie gekregen die dit nog niet lijkt te ondersteunen.

IMG_0642 (002).jpg
 
De oude versie van deze AP werkt inderdaad alleen op 24V passive PoE. En jouw switch ondersteund dat niet. Het verwarrende is dat Ubiquiti dit op een gegeven moment heeft aangepast zonder de type aanduiding van de AP te veranderen.
Wel zou je nog een PoE 802.3af naar 24V converter kunnen gebruiken. Zoals bijvoorbeeld https://www.ui.com/accessories/instant-8023af-adapters/
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het begint allemaal duidelijk te worden. Zo`n converter zou een optie zijn maar dan kan ik net zo goed de injector blijven gebruiken. Wellicht ga ik een upgrade overwegen van de oude LR naar een 4e LITE in huis, dat werkt ook. In elk geval harstikke bedankt voor jullie reacties.
 
Dan zou je wel een “oud” model moeten nemen dat nog 24V PoE aankan. De nieuwere hebben dat niet meer.
 
Dat is niet echt een optie inderdaad, ik ging er meer van uit dat alles volgens die 802.3af standaard werkte maar dat geld dus helaas niet voor mijn oudere LR. Ik heb toch nog even naar die converters gekeken en dat lijkt toch ook een interessant alternatief te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..