Gen2 plus met camera

puppie

Diamond
UniFier
31 aug 2019
557
267
63
Enschede
helpmij.nl
Ondertussen heb ik de unifi spullen binnen om een nieuwe netwerk omgeving te maken.
router
8 poort Poe switch
Gen2+
G3 camera.
Accespoint pro


netwerk instellen is geen probleem.
Alleen zit ik nog met de vraag moet ik voor de camera een aparte controller installeren.
Of anders gezegd hoe stel je de camera in, dit is een nieuw iets voor mij.
Beelden bekijken op de mobile daar is een aparte app voor dat gaat dan wel goed komen, of zijn hier ook nog tips voor ?
 
Op de cloudkey gen 2 + is al unifi protect geïnstalleerd. Hiermee kan je je camera adopten. Je kan er ook voor kiezen om een videocontroller in je netwerk te hangen op een pc, synology nas of raspberry. Voor beide applicaties zijn apps beschikbaar.

Ik maak tegenwoordig gebruik van unifi protect op de cloudkey gen 2 +. Daarvoor gebruikte ik de videocontroller op een windows server. Als ik terug kijk vond ik de unifi video beter dan protect. Al is protect nog in ontwikkeling. Voor beide is er ook een app beschikbaar voor de telefoon en tablet. Ook kan je op de controller inloggen om beelden te bekijken en te downloaden
 
Als je geen cloudkey gen 2 plus hebt moet je inderdaad een controller voor het netwerk en een controller voor je camera's. Ik had eerst mijn controller een tijdje in docker draaienop een synology nas. Daarna heb ik hem verplaatst naar een raspberry pi 3b+ dit werkte erg goed en stabiel. De videocontroller draaide op een Windows pc. Omdat ik het stroomverbruik erg hoog vond ben ik overgestapt naar een cloudkey gen2 + dat heb ik in apparaat die zowel de camera's en mijn netwerk beheerd. En werkt opzich wel goed. Scheelt veel in stroom verbruik in ieder geval

20200215_120307.jpg
 
Laatst bewerkt:
duidelijk, ik heb de gen2+ ook aangeschaft dus gaan we kijken hoe "moeilijk" het is om dit aan de praat te krijgen.
Heb je misschien nog tips waar ik op moet letten ?

en bedankt voor de reactie.
 
Het aan de gang helpen spreekt aardig voor zich. Als alles op de zelfde op range zit ondervind je geen moeilijkheden. En anders gewoon aangeven, dan kunnen we kijken voor een oplossing :)
 
Het wordt een compleet nieuwe aansluiting dus ik ga van de fabrieksinstellingen uit.
Ik ga de ervaring hier delen.
Maandagmorgen om 09.00 uur ga ik hier mee aan de slag.
Kijken of ik een tevreden buurman kan krijgen.
 
Een update,
Het geheel doet wat het moet doen.
Maar het had iets meer voeten in aarde dan ik dacht.
Nadat ik alles netjes had aangesloten kreeg ik geen internet.
De apparaten werden wel netjes gezien en kregen ook netjes een ip adres in de juiste range 192.168.1.7 en hoger.
Maar om het werkend te krijgen moest ik eerst de cloud key gen2+ updaten, daarna de switch en als laatste de usg.
Toen dat alles netjes was gedaan kon de camera ook zijn werk gaan doen en die was eigenlijk het eenvoudigste aan te sluiten, lees werkte meteen.

Maar nu zit ik nog met 1 probleem en dat is dat ik niet van buiten kan benaderen.
Dat komt doordat de inkomende verbinding glas is, die gaat naar een modem van xs4all en die gaat weer naar een draytek modem van waaruit vier verschillende personen internet krijgen.
Deze hebben allemaal een eigen vlan vanuit de draytek dus 192.168.3.1 is voor dit netwerk.
Hoe kan ik het nu zo krijgen dat de controller vanbuiten wel te benaderen is en dat de camerabeelden ook te zien zijn op bijvoorbeeld een smartphone.

Wie helpt mij op de juiste weg.
Het werkt nu allemaal en ook goed, beelden worden netjes opgeslagen en computers-printer-wifi werken perfect.
 
ja...dat gaat zeker lastig worden. Als ik maar even met de routers mag stoeien dan komt het wel voor elkaar.
Maar het wordt door een derde beheerd.
ik ga je link eens proberen.
 
Volgens mij werkt xs4all ook rechtstreeks met een draytek. Hebt dan wel glas naar ethernet convertor nodig maar volgens mij is dat tegenwoordig standaard bij xs4all. In elk geval een aansluiting van eind 2019 werd zo opgeleverd.
 
met dezelink com ik erook niet bij. protect.ui.com
Toch maar eens met de andere partij aan de bel gaan hangen om poorten te kunnen forwarden.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..