Ik ben in maart in een woning gaan wonen waar een UniFi Switch met daarin een CloudKey achter is gebleven. Aan de switch is een drietal AP's gekoppeld.
Ik heb de Switch via UTP aan mijn modem aangesloten en er verder niet meer naar omgekeken. Ik heb recent mijn modem vernieuwd (van Ziggo naar KPN, FRITZ!Box) en merk nu dat de AP's waarschijnlijk sinds de verhuizing al niet gewerkt hebben. Nu ben ik me aan het verdiepen in de UniFi tools en wil ik e.e.a. goed gaan configureren.
In de configuratietool van de FRITZ!Box modem zie ik de AP's als actief, maar slechts één AP is blauw verlicht (die in de meterkast).
Het lukt me niet om in een tool te komen waar ik de CloudKey kan configureren. Ik zie het IP adres van de CloudKey niet in de configuratietool van de FRITZ!Box modem. Ik heb https://192.168.1.30 en https://192.168.178.30 geprobeerd, maar kom er niet in.
Wie kan mij op weg helpen? En klopt het dat de AP's blauw verlicht moeten zijn als ze actief zijn?
Alvast bedankt!
Ik heb de Switch via UTP aan mijn modem aangesloten en er verder niet meer naar omgekeken. Ik heb recent mijn modem vernieuwd (van Ziggo naar KPN, FRITZ!Box) en merk nu dat de AP's waarschijnlijk sinds de verhuizing al niet gewerkt hebben. Nu ben ik me aan het verdiepen in de UniFi tools en wil ik e.e.a. goed gaan configureren.
In de configuratietool van de FRITZ!Box modem zie ik de AP's als actief, maar slechts één AP is blauw verlicht (die in de meterkast).
Het lukt me niet om in een tool te komen waar ik de CloudKey kan configureren. Ik zie het IP adres van de CloudKey niet in de configuratietool van de FRITZ!Box modem. Ik heb https://192.168.1.30 en https://192.168.178.30 geprobeerd, maar kom er niet in.
Wie kan mij op weg helpen? En klopt het dat de AP's blauw verlicht moeten zijn als ze actief zijn?
Alvast bedankt!