Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.346
937
163
Een van de nieuwe opties in de nieuwe versie van de UniFi controller is de mogelijkheid om op GEO IP Block te blokkeren.
Dit houd in dat je per land kan blokkeren. Zo stel je het alvast in.

geo-ip-block.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim007
Aanvulling: Deze optie werkt momenteel alleen als je USG gebruik maakt van hardware offloading.

Dus in combinatie met IPS en/of Smart Queues (die hardware offloading uitschakelen) werkt het blokkeren niet.
 
Klopt, die melding krijg je ook indien je IPS inschakelt.
 
Als je zoveel wilt blokkeren kun je misschien beter aangeven welke landen je wel wilt toelaten?
 
Ik denk dat je dan inderdaad andersom moet gaan denken.
 
Strange, als ik alleen NL toelaat voor alles dan ontvang ik geen wan ip adres meer van de ISP. Zodra ik de rule disable werkt alles weer.
 
Had ik gedaan maar dan geen reply , als ik geoip blocking eraf haal dan dan wel weer een reply.

Nu met de update naar controller software 5.8.24 en uck 0.11.4 en zet geoip blocking weer aan, na een tijdje krijg ik in het dashboard dat de lateny en troughput bubbels oranje worden. Internet verbinding is ontzettend traag (ook met reboot van de usg pro). Tracert geeft wel een reply. Als ik geoip filtering weer uitzet (reboot usg pro) dan worden beiden oranje bubbels weer zwart en heb ik weer normaal internet.
 
Als je zonder blokkade een tracert doet en checked op de adressen of je inderdaad wel binnen NL blijft is het gek. Als ik dat naar jou adres doe gaat het via Zwitserland :censored:
 
Blijft een raar verhaal dit, k zit gewoon bij Ziggo (oude netwerk Chello). Wordt vervolgd, ik kon nu al wat meer zij het traag sinds ik de op de nieuwe software zit.
 
Ik wil graag de boel dicht timmeren, maar hoe? Ik heb alleen de NAS HTTPS poort geforward. De rest kan ik via VPN benaderen
Moet ik een firewall instellen of GEOIP?
Ik weet dat GEOIP op mijn NAS goed werkt. Kreeg regelmatig aanvallen vanuit buiten europa

Wil dan eigenlijk de GEOIp van de USG gebruiken, maar hoe stel je deze in

stel ik sta alleen NL-B-D toe om het thuis netwerk te benaderen, uitgaande is alles toegestaan:

Gefilterde landen : NL-B-D
actie : Sta alleen verkeer toe van deze landen
traffic direction : incoming of ??? kan ik dan nog wel naar deze andere lander benaderen vanuit thuis
 
Je kunt of landen blokkeren OF landen toestaan. Wel moet je beseffen dat sommige servers van bijv NL domeinen of EU domeinen niet altijd in NL staan.
Als je doet wat je schrijft, inkomend en uitgaand blokkeren dan kun je bijvoorbeeld niet de Windows of Linux pc updaten wat wel zo belangrijk is..

Wel kun je als je merkt dat iets het niet doet dan de landen toevoegen.. de aanpassing werkt meteen.

Ikzelf gebruik het IPS en dat bevalt me goed...echter werkt dan GEOIP niet meer.

Rene
 
Ikzelf gebruik het IPS en dat bevalt me goed...echter werkt dan GEOIP niet meer.

Rene

Ik heb IPS eens een tijd aangehad. Maar zie niks gebeuren in het scherm van de cloudkey ? Zie jij daar wel wat gebeuren ? Of wat is er te verwachten dat daar gaat gebeuren ?

Cq waar zie je dat het je goed bevalt ?
 
Bij GEOIP : ik had oa Frankrijk niet vrijgegeven waardoor ik geen toegang meer had tot de server van mijn werk.

Bij IPS zie onder andere veel pogingen (geblokkeerd) naar mijn sip-server en geblokkeerde Tor acties.

Rene
1547632012049.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim007 en error33
Ik had wat Chinese pogingen op mijn Synology die afgewend zijn door te veel pogingen in bepaalde tijd. Heb daarna IPS aangezet en zag daar niks gebeuren voor 2 dagen. Vervolgens weer uitgezet gezien de USG 3 maar 85 Mbps doorlaat bij inschakeling. En dat is toch wat zonde van mijn 200/200 abbo
 
Laatst bewerkt:
Ik ben speciaal ivm de 85Mbps overgestapt op de USG 4P, wel weet ik van de fora dat de nieuwere USG firmware meer doorlaat.

Rene
 
Laatst bewerkt:
Die gedachten voor de 4P te nemen speelt ook bij mij daarvoor. Maar was/ben nog niet overtuigd dat de IPS goed werkt omdat ik niks zie gebeuren als ie aanstaat ;)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..