Wat doet DFS ?

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Vandaag wat instellingen veranderd aan mij AC points. Maar nu zag ik bij de 5Gz dat de SSID niet zichtbaar werd. Na kijken kwam ik een melding tegen van wacht op DFS....

Maar kan niet goed achterhalen wat dit nu precies inhoud.

Na enkele minuten was het wachten voltooid en de SSID werd weer zichtbaar :)
 
Dat zijn DFS (Dynamic Frequency Selection) kanalen.
Deze kanalen zitten in hetzelfde zendbereik als radar en jouw AP mag zo’n kanaal alleen gebruiken als hij geen radar op die frequentie detecteert. Als je de AP start dan moet hij dat dus eerst gedurende een bepaalde tijd testen.
Ook is het zo dat die test voordurend actief blijft. Als later alsnog radar op die frequentie komt moet de AP dat kanaal verlaten. Dit wordt ook als event gemeld in de controller.
 
Om hier op aan te sluiten. In mij geval verdwijnt de melding dfs zoeken niet. Ik krijg geen verbinding met 5Gz band. Ook na herstard gebeurd er niets. Is het trouwens mogelijk de 2Gz band uit te schakelen?
 
Oke na wat verder gelezen te hebben wat met de kanalen lopen spelen. DFS melding dus nu ook weg. En maar eens even gekeken naar hoe verder de boel beter te kunnen configureren.
Leuk werk hoor maar wat een mogelijkheden.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..