UDM-Pro is uit in de US

Blijkbaar ook geen PoE poorten als ik zo eens snel door de specs loop, wat me toch wat verbaasd. Maar was in de markt voor een CK gen 2 en haal ook niet mijn volledige snelheid met de USG-3P met IPS aan, dus voor mij zou dit wel eens het toestel kunnen worden.
 
Ik houd het voorlopig wel bij mijn USG-Pro-4, UCK-Gen2+ en de rest wat er aan 'hangt'.
Het glas wat straks komt (als het goed is gaat volgende week de stoep open) gaat toch niet verder dan 500/500 (KPN gebied), dus voldoet mijn huidige setup eerst wel.
 
Ik zou ook nog maar even wachten. De UDM Pro draait op een nieuw OS (Unifi OS) en dat staat nog in de kinderschoenen. Alle functionaliteit die de "oude" apparatuur bezit is nog niet aanwezig. En bij dit nieuwe systeem is het niet zo dat je ontbrekende functionaliteit zelf kunt toevoegen.
 
Zou dus problemen kunnen opleveren met mijn bestaande US-8-150W, US-8-60W, UAP-AC-Pro apparatuur? Of is dit een slinkse manier van Ubiquity om ons aan de gen 2 switches te helpen ;)
 
Had die welke je opnoemt ook geïnstalleerd staan, maar bij nader inzien ben ik meer voor de plain vanilla aanpak. Als je via de SSH en aanpassen van configuratie bestanden iets in elkaar moet prutsen dan is dat niet meteen een goeie workflow.

Dan ook maar een pi-hole op de unRAID hier en nog eentje op een Raspberry Pi als backup.
 
Het is ook veel meer dan alleen een USG4P. Hij heeft ook al de functionaliteit van een CloudKey2 Plus en een 8 poorts switch.
 
Ja dat bedacht ik me later ook ;) maar blijft zonde dat ze geen gebruik maken van de "losse" Gen2. Want hoe lang zullen ze de USG's nog onder steunen de USG XG wordt al niet meer verkocht. Komt er een losse UDM met switch? Er komt al een UDM SE zelfde als UDM alleen heeft een 6 ports switch en met Wifi 6 (nanoHD???? of is dat de unifi Flex?)
Ok de UDM heeft geen 10G sfp porten.
 
Heeft iemand m al of m soms op de planning staan? Crosstalk is er wel over te spreken. Maar hij had graag gezien dat er een 2e HD optie mogelijkheid was voor unifi Protect.
Is alleen voor een standaard home gebruiker overkill, maar voor een gebruiker die t unifi virus heeft :banana: of voor een klein smb wel interesant met wat ie allemaal kan.
 
Lol ondertussen alweer 5€ duurder op de UniFi EU store. Je kan deze blijkbaar ook reeds bij Central Point in België ... voor uh een prijsje ;) (not)

Maak me wel wat zorgen, want de UDM Pro heeft geen batterij zoals de Cloud Key Gen 2+ dus een graceful shutdown zal er met deze niet inzitten, jammer.
 
Ik zou ook nog maar even wachten. De UDM Pro draait op een nieuw OS (Unifi OS) en dat staat nog in de kinderschoenen. Alle functionaliteit die de "oude" apparatuur bezit is nog niet aanwezig. En bij dit nieuwe systeem is het niet zo dat je ontbrekende functionaliteit zelf kunt toevoegen.
@Hofstede , enig idee welke belangrijke zaken er dan bijvoorbeeld ontbreken? Wat ik reeds gevonden heb, is dat Port forward rules met een meerdere poorten blijkbaar nog niet werkt. Nog niet gecontroleerd of dat in de laatste versie 1.6.4 reeds opgelost is
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..