Nacht zicht UVC-G3-AF

Aad

Brons
UniFier
6 nov 2019
36
5
8
Emmen
Ik heb 2 camera's een UVC-G3-AF(test datum 04/11/18) en een UVC-G3-bullet (test datum 01/07/19).
Deze camera's zijn uitgerust met een IR Range Extender.
De UVC-G3-bullet doet het goed.
De AF werkt overdag goed, maar 's nacht heb is er geen nachtzicht, dus compleet donker
Overdag gebruiken beide camera's ongeveer 2,75 watt en met IR aan 7,4 watt(rode leds branden).

Ik heb de camera's om gewisseld op de switch, maar dat gaf geen verschil.
Ik heb de AF ook al een keer compleet gereset en opnieuw aangemeld op de controller, maar er verandert niets.
Als ik bij de AF Infrared op off zet veranderd er niets aan de lichtsterkte op het beeld, wel gaan de rode leds uit en gebruikt de camera minder vermogen.
Het beeld blijft dus hetzelfde, ook als ik het buitenlicht aandoet gebeurt is er geen verschil bij IR aan of uit.
Er staan s'nacht geen andere lichtbronnen aan , dus het lijkt wel of de UVC-G3-AF geen infrarood licht kan registreren.

Wat mij wel opvalt is dat infrared op de auto staat, de rode leds op de AF vaak niet branden, op de bullet wel.

Het zal wel iets simpels zijn, maar ik snap het niet.
 
Als je omschakelt tussen dag- en nachtzicht, hoor je dan het infrarood filter van de camera klikken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad
Bij de goede camera (Bullet) hoor ik van afstand een duidelijke harde klik.
Bij de foute camera(AF) meen ik iets te horen als ik mijn oor er tegen aan houdt.
Als er geluid is, is dat bijna niet of niet te horen. De ledjes gaan wel uit en aan.
 
Ik gebruik PDUCharmeVideo (Docker) op mijn Nas en op mijn telefoon een UniFi video App.
 
Volgens mij is dit gelijk aan Unifi Video controller. Hier ben ik de optie niet tegen gekomen om filter en ir los van elkaar te regelen. Ik denk dat je de gevoeligheid van de IR moet verhogen. Ik heb ze op beide camera's op hoog staan. Heb liever te vaak ir aan dan te weinig.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het IR filter op de camera vast zit.
Dat vermoeden heb ik ook. Is niet bepaald een makkelijke fix. Eerst maar eens uitsluiten of het een gevoeligheid dingetje kan zijn.
Ook ben ik benieuwd waar hij hangt. Als het goed is kan de af minder goed tegen weersinvloeden dan de bullit
 
Ook ben ik benieuwd waar hij hangt. Als het goed is kan de af minder goed tegen weersinvloeden dan de bullit
Hij zit onder een afdakje aan de Garage, dus niet in de volle wind.
Enig idee of ik het IR filter zelf kan losmaken?

Ik heb hem misschien 1½ maand in bezit, dus dat is garantie.
 

Bijlagen

  • CameraGarage.jpeg
    CameraGarage.jpeg
    578,9 KB · Weergaven: 32
Ik heb 2 camera's een UVC-G3-AF(test datum 04/11/18) en een UVC-G3-bullet (test datum 01/07/19).
Deze camera's zijn uitgerust met een IR Range Extender.
De UVC-G3-bullet doet het goed.
De AF werkt overdag goed, maar 's nacht heb is er geen nachtzicht, dus compleet donker
Overdag gebruiken beide camera's ongeveer 2,75 watt en met IR aan 7,4 watt(rode leds branden).

Ik heb de camera's om gewisseld op de switch, maar dat gaf geen verschil.
Ik heb de AF ook al een keer compleet gereset en opnieuw aangemeld op de controller, maar er verandert niets.
Als ik bij de AF Infrared op off zet veranderd er niets aan de lichtsterkte op het beeld, wel gaan de rode leds uit en gebruikt de camera minder vermogen.
Het beeld blijft dus hetzelfde, ook als ik het buitenlicht aandoet gebeurt is er geen verschil bij IR aan of uit.
Er staan s'nacht geen andere lichtbronnen aan , dus het lijkt wel of de UVC-G3-AF geen infrarood licht kan registreren.

Wat mij wel opvalt is dat infrared op de auto staat, de rode leds op de AF vaak niet branden, op de bullet wel.

Het zal wel iets simpels zijn, maar ik snap het niet.
Wat is verschil tussen UVC-G3-AF en een UVC-G3-bullet? Tevens wat is jou ervaring met nightvision, heb diverse videos bekeken van Crosstalk Solutions maar wil graag van anderen ook eens horen wat de ervaringen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij het enige verschil tussen de UVC-G3-AF een UVC-G3-Bullet dat de AF een nieuwer type is dat 802.3AF support en de bullet alleen 24V passief POE ondersteund.
Wat vreemd is dat ik nooit problemen heb met de bullet, terwijl de AF vaak problemen heeft met nachtzicht. Eerst had ik het probleem dat de AF in de IR dagstand bleef staan, heb deze ter reparatie aangeboden en daarna het probleem dat hij in de nachtstand bleef staan.
Deze AF is omgeruild voor een nieuwe.
Ik heb de IR-instelling op auto staan en toch schakelt deze nieuwe AF soms niet om van nacht naar dagstand. Dat moet ik dan handmatig doen en hem dan weer op auto zetten. Het gaat dan weer een paar dagen goed, als ik hem niet handmatig op Dag zet gaat het naar een paar dagen soms weer automatisch goed.
Toch vreemd dat een ouder type camera stabieler is dan een nieuwer type.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik op beide camera’s een UniFi IR Range extender heb gemonteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: UniFi_UDM
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..