UDM-Pro is uit in de US

@Stiibun Bedoel je dat met twee WAN poorten in gebruik de port forward rules niet werken?

Dat ervaar ik ook.
Als in een zeldzaam geval mijn hoofdverbinding uitvalt en in overga op de fail over mijn servers onbereikbaar zijn.
Komt eigenlijk zo weinig voor dat ik het niet zo erg vond maar handig is het niet.
 
Het punt is dat je met de USG nog een optie hebt om dingen die in de controller ontbreken zelf toe te voegen via een speciale configuratie file.
Bij de nieuwe UDM kan dat dus helemaal niet. Zit een functie die je nodig hebt niet in de controller dan heb je pech.

.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stiibun
@Stiibun Bedoel je dat met twee WAN poorten in gebruik de port forward rules niet werken?

Dat ervaar ik ook.
Als in een zeldzaam geval mijn hoofdverbinding uitvalt en in overga op de fail over mijn servers onbereikbaar zijn.
Komt eigenlijk zo weinig voor dat ik het niet zo erg vond maar handig is het niet.
Nee dat was niet wat ik bedoelde Robert, zie dit draadje over UniFi OS, en het bericht van ilkevinli en het antwoord van Glenn (Ubiquiti medewerker), een port forward met poorten genoteerd als 80,443 werkt momenteel nog niet op de UDM Pro.


Het punt is dat je met de USG nog een optie hebt om dingen die in de controller ontbreken zelf toe te voegen via een speciale configuratie file.
Bij de nieuwe UDM kan dat dus helemaal niet. Zit een functie die je nodig hebt niet in de controller dan heb je pech.
Bedankt dat is duidelijk. Eigenlijk maar eenmaal zelf aanpassingen gedaan, dus voor mij is dat niet echt een gemis.
 
@Stiibun Bedoel je dat met twee WAN poorten in gebruik de port forward rules niet werken?

Dat ervaar ik ook.
Als in een zeldzaam geval mijn hoofdverbinding uitvalt en in overga op de fail over mijn servers onbereikbaar zijn.
Komt eigenlijk zo weinig voor dat ik het niet zo erg vond maar handig is het niet.
Via je dns definities www.website.nl kun je meerdere Ip adressen koppelen.. via die weg kun je beide externe IP adressen gebruiken om naar je server te komen.
 
Nou, dat ging dus niet echt soepel...

Ten eerste was het niet mogelijk om via de app de setup van de UDM Pro te starten, ik kreeg een connectie error. Google bracht me gelukkig snel de oplossing, namelijk een factory reset van de UDM Pro. Daarna kon ik de setup wel uitvoeren via de Unifi app.

Vervolgens had ik een backup gemaakt van mijn CK Gen2 maar het importeren ging niet goed. Ik kon de actie wel starten maar deze leek niet afgemaakt of uitgevoerd te worden. Dus uiteindelijk maar screenshots gemaakt van mijn oude settings en nu alles weer instellen op de UDM Pro.
 
En hoe werkt ie? In het us-forum zie ik dat sommige gebruikers m ook al weer willen terug sturen.
 
Nou, dat ging dus niet echt soepel...

Ten eerste was het niet mogelijk om via de app de setup van de UDM Pro te starten, ik kreeg een connectie error. Google bracht me gelukkig snel de oplossing, namelijk een factory reset van de UDM Pro. Daarna kon ik de setup wel uitvoeren via de Unifi app.

Vervolgens had ik een backup gemaakt van mijn CK Gen2 maar het importeren ging niet goed. Ik kon de actie wel starten maar deze leek niet afgemaakt of uitgevoerd te worden. Dus uiteindelijk maar screenshots gemaakt van mijn oude settings en nu alles weer instellen op de UDM Pro.
@Emielvh , hoe bevalt deze nu tov je vorige router? Zie o.a. berichten dat het geheugen snel vol loopt, maar dat lijkt iets beter te zijn met de laatste RC (1.6.5 als ik me niet vergis) van de firmware.
 
De UDM Pro bevalt prima maar heeft idd nog wel wat problemen met het geheugen in versie 1.6.4. Dus ik herstart deze nu zo'n in keer in de week. Ik heb verder helaas nog niet echt tijd gehad om 'm uitgebreid te testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Stiibun
ik zit erover te denken om mijn edgerouter te vervangen door de UDM-PRO. Alleen in het verleden heb ik niet heel veel succes gehad met het gebruik van KPN-glas (routed setup) en itv over de USG. Zijn er al gebruikers die de UDM-PRO succesvol in gebruik hebben ivm glas van KPN en een routed ITV setup?
 
Dat wordt heel lastig, want de UDM Pro is alleen te configureren via de controller En is daarom nog beperkt in functionaliteit.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..