Hoe erg is hoog % drukte op AP channel?

mchp92

UniFier
1 feb 2018
417
78
28
Bourgondisch Brabant
Af en toe zie ik een hoog percentage “drukte” op met name channel 11. Soms lager dan getoonde percentage.
Hoe erg is dit?
Hoe kan het zo fluctueren? Mijn buren zetten toch niet tig keer een AP aan of uit?
37801fbe2b8833e020e7502f8222186f.jpg


Ik kan / wil ook niet meteen naar een ander kanaal. Mijn andere APs zitten al op 6 en 1
 
Dit was mij ook al eens opgevallen, zou het soms een scan van de ap zelf zijn op de band?
 
Hangt natuurlijk ook af van wat jezelf doet op dat moment. Je eigen apparaten tellen ook mee. En het hoeft niet per se WiFi te zijn, het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld een Dect telefoon in de buurt zit.
 
Had gisteren ook zo'n hoge waarde. Kijk ik nu dan zit er wel een erg groot verschil in ? Lager gaat niet :)
Al eigen apparaten meedoen hoe kan ik dan op 0 uitkomen als er momenteel een macbook en ipad op aan het werken zijn ?

87.png

0.png
 
Alleen verbonden of ook daadwerkelijk zaken aan het downloaden/uploaden?
En houdt er rekening mee dat deze gegevens niet continu worden bijgewerkt. Zo uit mijn hoofd maar eens in de twee minuten.
 
Ook daadwerkelijk aan het up/downloaden. Zoals forumbezoek:cool:, nieuws bekijken, mail binnenhalen etc.

Kijk ik naar de verversingswaarde veranderd deze om de 30sec
 
Maar ja, dat is natuurlijk peanuts aan netwerkverkeer. Zet eens een flinke download aan en kijk dan nog eens. ;)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..