Totaal geen toegang meer tot controller

D

DennisKR

Guest
Goedeavond,

buiten het probleem wat ik hier beschreven heb (https://unifi-forum.nl/threads/oude-switch-vervangen-met-unifi-8-60.1174/) heb ik ook een ander probleem en dat is dat ik totaal geen toegangscode heb tot de cloudkey en dus ook niet iets zou kunnen aanpassen in het netwerk/controller. Hoe krijg ik weer toegang tot het netwerk? Zit er niks anders op dan de Cloud Key te resetten oid en alles opnieuw op te zetten? Is dat makkelijk gedaan? Het gaat gewoon om een thuisnetwerk met een Experiabox en daarnaast een USG, twee std switches, twee Unify switches en een stuk of 7-8 AP's. Kwestie van resetten, opstarten en alles activeren en hij moet het doen?

Ja, ik ben echt een compleet beginner wat betreft dit onderwerp. Ik mag dan wel developer zijn maar dit blijft echt totaal iets anders altijd haha. Bedankt alvast voor jullie hulp.
 
Je hebt echt toegang nodig tot de cloudkey om de nieuwe switch te adopteren..
Zeker 9mdat je het wachtwoord voor de cloudkey niet weet, is het beter om deze te resetten en opnieuw op te bouwen..

we sturen je er wel doorheen.
 
Ok, dat is geen probleem en heb er vertrouwen in dat er vast wel iemand hier is die me zou kunnen helpen haha. Ik wacht nog even op een USB Ethernet adapter zodat ik alles met mn laptopje kan gaan testen en instellen.

Er zit een memory card in de cloud key. Wellicht dat er een backup opstaat.


Even snel nog twee vragen.

1. Wanneer ik de Cloud Key reset. Moet ik dan ook elke AP opnieuw resetten via de resetknop of worden die automatisch opgepikt weer?
2. Ik heb een unifi.ui.com account aangemaakt. Ik krijg nu alleen dit scherm te zien:


Het is normaal dat ik geen enkele controller zie nog?

Wanneer ik de discovery tool gebruik kan ik ook geen devices vinden, heel af en toe wel de cloudkey.


Ik laat het weten dit weekend wanneer ik van start ga. De switch is al wel binnen.


Ff een schema hoe het zit: