Totaal geen toegang meer tot controller

D

DennisKR

Guest
Goedeavond,

buiten het probleem wat ik hier beschreven heb (https://unifi-forum.nl/threads/oude-switch-vervangen-met-unifi-8-60.1174/) heb ik ook een ander probleem en dat is dat ik totaal geen toegangscode heb tot de cloudkey en dus ook niet iets zou kunnen aanpassen in het netwerk/controller. Hoe krijg ik weer toegang tot het netwerk? Zit er niks anders op dan de Cloud Key te resetten oid en alles opnieuw op te zetten? Is dat makkelijk gedaan? Het gaat gewoon om een thuisnetwerk met een Experiabox en daarnaast een USG, twee std switches, twee Unify switches en een stuk of 7-8 AP's. Kwestie van resetten, opstarten en alles activeren en hij moet het doen?

Ja, ik ben echt een compleet beginner wat betreft dit onderwerp. Ik mag dan wel developer zijn maar dit blijft echt totaal iets anders altijd haha. Bedankt alvast voor jullie hulp.
 
Je hebt echt toegang nodig tot de cloudkey om de nieuwe switch te adopteren..
Zeker 9mdat je het wachtwoord voor de cloudkey niet weet, is het beter om deze te resetten en opnieuw op te bouwen..

we sturen je er wel doorheen.
 
Ok, dat is geen probleem en heb er vertrouwen in dat er vast wel iemand hier is die me zou kunnen helpen haha. Ik wacht nog even op een USB Ethernet adapter zodat ik alles met mn laptopje kan gaan testen en instellen.

Er zit een memory card in de cloud key. Wellicht dat er een backup opstaat.


Even snel nog twee vragen.

1. Wanneer ik de Cloud Key reset. Moet ik dan ook elke AP opnieuw resetten via de resetknop of worden die automatisch opgepikt weer?
2. Ik heb een unifi.ui.com account aangemaakt. Ik krijg nu alleen dit scherm te zien:


Het is normaal dat ik geen enkele controller zie nog?

Wanneer ik de discovery tool gebruik kan ik ook geen devices vinden, heel af en toe wel de cloudkey.


Ik laat het weten dit weekend wanneer ik van start ga. De switch is al wel binnen.


Ff een schema hoe het zit:



Moet geen enkel probleem zitten in de betrouwbaarheid lijkt me? Op dit moment hebben we geen stabiliteit problemen eigenlijk. Eerste Unifi Switch (die dus dit weekend geinstalleerd gaat worden ipv een oude 100mbit switch) staat in de kelder en vanaf daar een kabel van 40-50 meter naar het hoofddeel van het huis naar een andere Unifi Switch. Daarin zit ook de cloudkey en vanuit daar gaan er nog kabels door naar 3 AP's in de woonkamer, tuin etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok. Wanneer ik de Cloud Key nu reset naar factory default, dan heb ik dus totaal geen internet verbinding? Anders reset ik hem nu wel, maak ik een nieuwe controller aan en voeg ik alles 1 voor 1 toe. Maar zo makkelijk zal dat wel niet gaan..
 
Internet wel, maar geen WiFi...
De huidige AP is verbonden aan de oude cloudkey setup, je zult dus de AP ook moeten resetten om hem vrij te geven voor adoptie in je nieuwe omgeving..
 
Yes, die is aangepast denk ik tijdens de installatie wizard..

Heb alles even bekeken ook via Youtube en volgens mij moet ik zo maar de gok wagen. Heb twee computers dichtbij de Experiabox staan die ik kan verbinden aan het LAN netwerk dus zou gewoon via die manier de Cloud Key in moeten kunnen stellen.
 
Nou.. Heb gewoon die switch aangesloten zonder de key te resetten. Key erop gezet en alles doet het zoals eerst. Alleen de 2 problemen waarom we de switch hebben gehaald bestaan nog steeds.

1. De eerste switch in lijn, en dus de nieuwe, geeft aan dat er een 1gigabit door de kabel gaat. Deze kabel die de tweede switch ingaat is blijkbaar volgens die switch, een 100mbit verbinding. Hoe kan dit...

2. Overal in het huis doet de tv het en halen we 300-400 mbit draadloos, alleen in dit deel doet sinds een week de tv het niet meer en halen we 50mbit max.

Toch key resetten of is het een ander probleem.
 
Ik neem aan dat de installatie als volgend is?

Experiabox <-> USG <-> STD switch / Unifi switch <-> Unifi switch <-> AP 's ?


Wat kan spelen is de (Trunk) kabel niet helemaal goedis tussen de switches die probleemen geeft
De poort (Trunk) van de "100Mb" switch maar op 100Mb staat en niet op auto? (Trunk = de kabel tussen beiden switches met daar over alle VLANS)
Tv met wifi verbonden of kabel? Als het Wifi is dan is deze misschien verbonden met 2.4Ghz ipv 5Ghz of ziet alleen de AP die het verst weg is wat ook kan zijn is dat 5Ghz voor die AP VHT 40 staat ipv VHT 80.
De trunk kabel invloed heeft / kabel naar de tv ook slecht.
 
Experiabox -> Unifi Switch (daaraan 2 AP's die max snelheid halen + TV die het doet) -> Unifi Switch (3 AP, 1 tv) waarbij bij de laatste switch dus blijkbaar een 100mbit verbinding binnenkomt, we hier maar 50mbit ps halen en de TV soms gewoon niet aan gaat. TV met kabel verbonden vanuit de switch.


Ik heb qua settings niks gewijzigd omdat ik de cloud key nog niet heb gereset.

Wat ik dus denk is dat de kabel niet goed is die tussen de muren loopt..


USG is er idd even tussenuit gehaald.
 
Ohja helemaal vergeten dat je niet in de CK kan komen. Op die switch waar de tv het niet goed doet heb je daar oranje of een groen letje op de poort van de kabel die uit de muur komt? Ook al is ie groen , dan weet je eigenlijk nog niet hoe de instellingen staan.:(

Heb je ook al geprobeerd met alleen username = ubnt en het +wachtwoord dat je nog weet? Misschien vorige eigenaar nog contacten?
Ben bang dat je m toch moet gaan resetten als je er echt in z'n geheel er niet in komt.

Info over je gehele netwerk qua ip netwerk , wifi ssid's met wachtwoorden , vlans weet je nog allemaal?
 
Laatst bewerkt:
Hmm. Dus in theorie zou het zo kunnen zijn dat, omdat de oude switch max tot 100mbps ging, de vorige installateur de inkomende verbinding op 100mbps heeft gezet in plaats van auto?

Elke kabel in het huis doet het ook gewoon, dus vind het daarom heel gek dat precies deze kabel, zo'n beetje de aorta van het huis, het opeens niet doet haha.
 
Ja het zou kunnen maar dat lijkt me ver gezocht. Default is auto bij de meeste switches. Of het moet al een slechte kabel zijn geweest qua connectoren (geknepen) en dat ze dat niet goed kregen of nooit meer na omgekeken om dat het maximaal toch maar een 100Mb switch was en deze misschien dus aangepast Maar is het lampje oranje of groen op die probleem switch?
 
(y) dan zou het toch een 1Gb verbinding moeten zijn en de poorten voor de AP's en TV ook groen? Zoja dan zou je toch een 1Gb moeten halen.

Beetje moeilijk om alleen fysiek te kijken , eigenlijk moet je er toch in om te zien hoe alle settings staan.
 
Ik heb denk ik een oudere Unifi Switch waarbij er 2 lampjes per poort staan. Ik dacht dat het bij deze zo was dat het oranje EN groene lampje moesten branden voor een gigabit verbinding?
 
Als het goed is staat het op de voorkant van de switch qua led kleurtjes. Staat iets als een soort legenda.
 
Heb je gekeken of de kabel een CAT 5E kabel is?
Het komt vaak voor dat de kabel niet geschikt is voor hogere snelheden dan 100 mbit.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..