F
Frank Wiersma
Guest
Beste mensen,
Sinds korte tijd hebben we een proef opstelling met de apparatuur uit mijn handtekening.
De UDM-Pro zit hierbij achter een Ziggo router (niet in bridge) welke door mijn schoonouders wordt gebruikt waar we 'tijdelijk' (al ruim 3 jaar) inwonen.
Tot enkele dagen geleden functioneerde alles relatief probleemloos. Wel melde de UDM dat er hoge latency was op mijn telefoon en Samsung Smart TV en recent dat de TV moeite had om DNS te resolven. Sinds 3 dagen hapert opeens alles. Vooral Netflix deed niks meer, ook niet op laptop. Facebook laadt erg onregelmatig of niet. Whatsapp Web meldt continu dat telefoon niet verbonden is ed. Korte switch naar AP op telefoon verhielp dit. Met connectie naar telefoon de TV gereset en opnieuw ingesteld. Eea leek te werken. Maar FB en ook andere pagina's bleven haperen. Opeens werkte Netflix op TV alweer niet. Netflix meldt een blokkering van ISP.
Nu heb ik de oude Netgear R7000 terug van zolder gehaald en hierop werkt alles probleemloos. Dus alles wat voor de R7000 zit en voor de UDM zat lijkt toch in orde. Moet dus ergens in Ubiquiti laag zitten.
Ik ben relatief technisch, maar nog een beginner in netwerk inrichting en probleem oplossing.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast bedankt!!! Frank
Sinds korte tijd hebben we een proef opstelling met de apparatuur uit mijn handtekening.
De UDM-Pro zit hierbij achter een Ziggo router (niet in bridge) welke door mijn schoonouders wordt gebruikt waar we 'tijdelijk' (al ruim 3 jaar) inwonen.
Tot enkele dagen geleden functioneerde alles relatief probleemloos. Wel melde de UDM dat er hoge latency was op mijn telefoon en Samsung Smart TV en recent dat de TV moeite had om DNS te resolven. Sinds 3 dagen hapert opeens alles. Vooral Netflix deed niks meer, ook niet op laptop. Facebook laadt erg onregelmatig of niet. Whatsapp Web meldt continu dat telefoon niet verbonden is ed. Korte switch naar AP op telefoon verhielp dit. Met connectie naar telefoon de TV gereset en opnieuw ingesteld. Eea leek te werken. Maar FB en ook andere pagina's bleven haperen. Opeens werkte Netflix op TV alweer niet. Netflix meldt een blokkering van ISP.
Nu heb ik de oude Netgear R7000 terug van zolder gehaald en hierop werkt alles probleemloos. Dus alles wat voor de R7000 zit en voor de UDM zat lijkt toch in orde. Moet dus ergens in Ubiquiti laag zitten.
Ik ben relatief technisch, maar nog een beginner in netwerk inrichting en probleem oplossing.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast bedankt!!! Frank