Melding: 'Kan ip adres niet verkrijgen'

Duranco2001

UniFier
23 okt 2020
12
0
1
Hallo allemaal,

Ik kreeg vorige week de melding ' Kan ip adres niet verkrijgen' op vier apparaten (twee laptops en twee telefoons) in mijn netwerk. Ik heb toen de usg opnieuw opgestart, na drie keer opstarten deed internet het weer. Vandaag krijg ik weer op vier apparaten de melding 'Kan ip adres niet verkrijgen'. Dit zijn laptops en telefoons waar we veel gebruik van maken omdat wethuiswerken. Router weer opgestart, maar helaas, het werkt nog steeds niet. In de controller zie ik dat de ervaring is 60%. Mijn telefoon heeft geen ip adres gekregen. Er zijn apparaten waarop internet wel werkt. Ik weet dat het verschillende oorzaken hebben, maar weet nu ff niet wat ik kan doen om het op te lossen? Mijn volledige netwerk is van unifi.
Bedankt
 
Dhcp range is 192.168.1.1 - 192.168.1.254 en de lease-tijd 86400. Kan je hier iets mee?
Je dhcp range zou nooit bij 1 kunnen beginnen, want dat is meestal het adres van de router.
Tenzij je wat anders in elkaar hebt geknutseld.

Hoeveel gebruikers heb je in het netwerk?

De leasetijd is 24-uur en dat is (normaal gesproken) prima. Tenzij je heel veel gebruikers hebt. Dan zou je dat kunnen verkleinen.
 
Oh, Ik zie dat de dhcp reeks start vanaf 192.168.1.6 t/m 192.168.1.254. Op dit moment zijn er 18 gebruikers. Bedankt voor je reactie..
 
Tja, Ik snap het ook niet. Ik zie nu dat twee telefoons geen ip adres krijgen. Wat nu? Hoe krijgen de telefoons weer een ip adres?
 
Een andere mogelijkheid (denk ik dan) zou zijn dat die toestellen zelf een statisch IP ingesteld hebben (dus niet via de USG) en er dan dubbele IP's zouden ontstaan. Al lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk.
 
Bedankt voor de reacties. Hoe moet ik de dhcp opnieuw instellen? Ik heb namelijk niks ingesteld. Wat dat betreft is het standaart. Wonder boven wonder werkt het weer. Vindt het raar dat het gebeurt en dat dat biet is op te lossen binnen unifi. Nogmaals bedankt.
 
Misschien beter ff screenshots plaatsen van o.a systeem en netwerkconfiguratie. Instellingen/Onderhoud/systeemconfiguratie

Dhcp pas je aan bij Instellingen/netwerken/lan bewerken, en daar kun je de 6 aanpassen naar wens. De mijne is bv vanaf 201.
1605117724402.png
 
Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat dit hetzelfde probleem is. Vandaar dat ik het in dit topic plaats.
Heb bij een vriend van mij een unifi ap ac -lr geïnstalleerd. Heb dit al bij meerdere mensen gedaan. En nooit problemen gehad.

Nu krijgt hij op elk toestel onderstaande melding als hij buitenshuis is geweest. Heb niks aan de instellingen in de ui controller aangepast. Ze maken gebruik van een KPN router. Na het opstarten van het ap krijgt hij wel zonder problemen verbinding. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om dit te verhelpen.

ip adres.jpg

Heel erg bedankt alvast.
 
Klopt maar is het een v8 v10 v10a
Of toch een fritz.

Ik weet dat een v8 rare dinge kan doen.
Vriend van mij heeft altijd last van zijn internet.
Maar is nog work in progress...
 
Misschien dns en gateway definiëren in de Usg.

geven de clients wel goede WiFi sterkte aan en zijn ze verbonden en tocht geen internet?
dan zou het een dns verhaal kunnen zijn

vul de gateway als eerste in en evt aangevuld met 1.1.1.1 of de bekende Google dns 4.4.2.2 oid
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ze hebben een experiabox V8.

De devices "zien" wel het netwerk maar maken geen verbinding en geven dan de melding. Pas na het opnieuw opstarten maken ze wel automatisch verbinding. Ik ben een leek qua instellingen. Heb er al meerdere geïnstalleerd (zonder aan de instellingen te tunen) maar dit ging elke keer probleemloos. Ze maken geen gebruik van een USG (unifi security gateway). Heb alles bedraad aangesloten via switch naar de router. We hebben 1 unifi accespoint in de woonkamer en een andere router naar zolder gezet. Ik weet niet of hij deze als bridge heeft ingesteld.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..