Melding: 'Kan ip adres niet verkrijgen'

Je hebt dus een tweede router in je netwerk zitten? En die verzorgt op een andere plek de WiFi? Mogelijk met dezelfde SSID? Dat is info die je wel even had mogen vermelden. :)
9 op de 10 keer veroorzaakt een dergelijke tweede router die verkeerd is ingesteld als access point problemen. Meestal omdat die niet netjes de DHCP aanvraag doorstuurt of zelf ook IP adressen uitdeelt. En ook kan het problemen opleveren als een client probeert om te schakelen van de WiFi van de Unifi AP en de WiFi van die 2e router (roaming).
M.a.w. het mixen van apparatuur van verschillende makelij die allemaal dezelfde SSID uitzenden is vragen om problemen.

Geef eens een precies aan hoe het gehele netwerk er uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Meterkast: Knp router.
Woonkamer: Unifi AP versie 4.3.24.11355
Zolder TP Link AC3200

Ik heb niet gebruik gemaakt van dezelfde netwerknaam en wachtwoord. Dat dit niet goed zou gaan wist ik al. Ben echt een leek verder? :)

onderstaand de afwijkingen die controller van vandaag weergeeft
  • 14:00
    Client xxxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).
  • 14:00
    lage bandbreedte voor Client xxxx
  • 14:00
    Client xxxx heeft problemen met het verkrijgen van een IP via DHCP.
  • 14:00
    Hoge TCP latency voor Client xxxx
  • 14:00
    Client xxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).voor laatste 3 hours
  • 11:00
    Client xxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).
  • 11:00
    Client xxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).
  • 8:00
    Client xxxx heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout).
 
Laatst bewerkt:
Wel geprobeerd maar dan kreeg ik weer issues om te verbinden met dat netwerk. Waarschijnlijk moet ik dan vast ip adressen etc gaat toewijzen. Maar daar schiet mijn kennis erg tekort.

Zoals het nu lijkt ligt het probleem voornamelijk bij mobiele telefoons en niet bij de laptops als ze van netwerk veranderd zijn.
 
Wel geprobeerd maar dan kreeg ik weer issues om te verbinden met dat netwerk. Waarschijnlijk moet ik dan vast ip adressen etc gaat toewijzen. Maar dat schiet mijn kennis erg tekort.
Ja.
In het kort. Je moet er voor zorgen dat de TP-Link alleen als AP werkt en een ip-adres geven in dezelfde range van de experiabox.
Suc6 :)
 
TP Link een vaste ip geven.

Bijvoorbeeld:
IP: 192.168.2.250
Gateway: 192.168.2.254
Subnet mask: 255.255.255.0
DNS: 8.8.8.8
DNS 2: 1.1.1.1

Dan kun je DHCP uitzetten.
Dan de internet kabel in een gele poort doen.
Dan werkt het als een AP.
 
Laatst bewerkt:
Clients (dus bijv. je telefoons) krijgen dan een IP adres van de DHCP server die dan nog wel actief is: de experiabox en hoef je geen vast IP adres te geven.

In je TP link moet je op dit scherm het vinkje uitzetten bij enable DHCP server
1609944391853.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..