mDNS usg

  • Onderwerp starter S4H-inbraakbeveiliging
  • Startdatum
S

S4H-inbraakbeveiliging

Guest
Hulp gevraagd.

Ik heb mijn Usg verbonden met site to site en aan beide zijde heb ik een usg router.
Nu wil ik tussen deze 2 locatie bonjour broadcast zenden volgens mij is dit mDNS ?

Waarom zou je dit willen ?

Ik wil dit omdat mijn apparaten in het netwerk gebruik maken van bonjour. Deze wil ik over de vpn tunnel kunnen bereiken.
Zijn er mensen die hier bekent meer zijn en mogelijk een oplossing hebben ?
 
Zover ik weet werkt mDNS niet over de tunnel, dat is alleen voor broadcasts tussen VLANs.
 
mmm een zeer oude post, maar heb eigenlijk dezelfde vraag. Hoe zou ik op de DRMPRO een bonjour device (printer) kunnen delen over 2 vlans. heb het idee (volgens mij is dat logisch) dat bonjour broadcast binnen vlan blijf waar printer is aangesloten. Weet iemand een oplossing?
 
Standaard zou dat al moeten kunnen , Ping eens naar het IP-adres van de printer vanuit het andere vlan.
 
Pingen lukt, connecteren via ip naar andere vlan (zonder firewall) lukt ook, maar bonjour broadcast lijkt wel niet ok. zodra ik pc (of iphone,etc) weer in gelijke vlan als printer zet is hij weer beschikbaar.
 
Ik meen dat broadcasts sowieso in het eigen subnet blijven… dus auto detectie van de printer is lastig.
maar op basis van IP zouden alle devices de printer aan moeten kunnen
 
Maar heb je mDNS ingeschakeld? Zoals aangegeven zorgt die ervoor dat broadcasts die normaalgesproken binnen een VLAN blijven ook naar andere VLANs worden doorgestuurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul.S.
Thanks for your help, I should have looked further, answer was quite simple. in services you can enable multicast DNS broadcast. Does the trick for airplay , chromecast etc.
 
mmm excuus zie nu dat ik in het engels zonder enige reden reply. bovenstaande oplossing blijkt te werken, ik weet niet wat voor interlan security issues ik op de hals heb gehaald, maar betreft hier een thuisnetwerk dus zal niet grootste risico hebben ;-)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..