Unifi camera wireless maken

Aploki

UniFier
8 aug 2018
56
33
18
Rotterdam
Alle UniFi outdoor camera’s zijn allen obv UTP POE. Is er een device waardoor ik zo’n camera WiFi kan enabled? Ubnt noemt een AirMax + switch combo, maar dat lijkt me overkill.
Ik wil bv geen AC Pro in bridge modus bij de camera plaatsen. Gewoon een WiFi-client naar UTP POE.

Jammer dat de V2 cloudkey alleen UniFi cams ondersteund en dan ook nog eens alleen bekabeld (outdoor).

Thx Alexander
 
Er moet altijd iig 1 kabel heen. Want spanning is nog altijd niet draadloos anno 2019. Om te voorkomen dat je dan twee kabels moet trekken heeft unifi ervoor gekozen om dit via utp te doen. En dus geen wifi antenne in je cam te hebben

Ik denk dus dat t niet kan
 
Mijn Foscam WiFi camera’s hangen op de gevel van mijn buren en die van hun bij mij. We gebruiken elkaars stroom maar ze zitten op onze eigen WiFi. Daarnaast is de stroomkabel afgetapt van de buitenverlichting en moetnik gaan boren om er een UTP te krijgen. Vandaar een WiFi naar UTP zou makkelijk zijn.
 
Ik denk niet dat er een makkelijke en mooie oplossing voor is. De camera’s hebben nu eenmaal PoE+ nodig en hebben geen WiFi ingebouwd. Je zal dus een mesh ap aan de camera moeten toevoegen met 2 PoE+ injectors. 1 voor de camera en de andere voor de mesh AP. Je zal dus een waterdichte box aan de gevel moeten gaan monteren om deze injectoren netjes weg te werken. Dan kan je best het stroom weg pakken van de buitenverlichting. Waar je eventueel ook naar kan kijken is naar een lan verbinding over het stroommeters. Dit heb ik ook toegepast bij 1 van mijn camera’s ik kon hem wel naar binnen in de schuur krijgen maar kon daar geen Utopia vanuit het huis krijgen.
Bij de laatste optie heb je 2 ethernet over power adapters nodig en 1 PoE+ injector. En een plek waar je zonder vocht de injector en adapter kan voorzien van stroom
 
Iemand ervaring met wireless maken van een camera G3 Pro of G3 Flex in combinatie met een AC Mesh en een USW Flex (Niet de mini). Zo ja, hoe dien je e.e.a. met kabels aan te sluiten?
 
Ik gebruik hier ook de uvc G3 micro, goed beeld via WiFi.

edit:

in het verleden gebruikte ik de : air Gateway pro, die had ik al voor de unifi spullen om een netwerk bridge te maken.
Even lastig instellen, paar keer terug naar de fabrieksinstellingen... daarna een jaar gedraaid.. daarna alles unifi.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..