Firmware update

  • Onderwerp starter Rene2108
  • Startdatum
R

Rene2108

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb een Ubiquiti Unifi AP-AC Lite hangen, en heb al een weekje problemen dat ik de firmware niet geupdate krijg,
normaal doe ik dat via de controler software bij apparaten daar staan upgrade daar klik ik dan op en dan lukt het niet en verlies hij de verbinding met de controler dan moet ik de unifi van de stroom halen zodat hij weer verbonden word met de software, dan krijg ik steeds de melding dat er nieuwe firmware versie is.

Huidige firmware versie is: 4.0.54.1062
Ik gebruik windows 10 en google chrome.
 
Dag Rene,

Is er een specifieke reden waarom je wilt upgraden naar de nieuwere firmware? Heb je al geprobeerd om rechtstreeks de firmware te updaten door middel van ssh, dus buiten de controller om?

Groet,
Isaac
 
Dag isaac,

De reden dat ik de firmware wil update is omdat het altijd verstandig is om dat te doen.
Via ssh dat heb ik nooit gedaan, dus weet niet hoe dat werkt. In het verleden kon ik hem gewoon zoals ik geschreven had wel update.

groet,
Rene
 
Dankjewel voor het advies. Echter doet hij sowieso niet update. Gaat steeds mis en raak de controleren de verbinding kwijt met de unifi.
 
Controleren draait op een bedraadde pc met Windows 10 Google Chrome, pc en unifi hebben ook een vast up adres en pc staat altijd aan. Heb dit probleem nog nooit gehad.
 
Ik heb dat wel zien staan, maar weet niet hoe dat werkt, normaal die automatische update namelijk.
 
Update is gelukt door bij knopje apparaat aan de rechterkant op upgrade te klikken.
Ik heb de software van de pc verwijderd en de unifi naar fabrieksinstellingen gezet, software opnieuw geïnstalleerd en nieuw account aan gemaakt en nu ging update vanzelf enkele minuten. In eerste instantie had ik de software verwijderd van de pc en opnieuw geïnstalleerd en hersteld met een backup bestand maar toen werkte mijn wachtwoord niet meer wat ik op papier had staan, weet niet of het kan dat er een ander wachtwoord in de backup stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..