UDM Pro - remote access bugged?

M

MathiasB

Guest
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem maar ik vind niet meteen een oplossing.

Heb in een small office opzet een UDM Pro geïntegreerd (na upgrade van een CK) en het netwerk staat netjes te draaien.
Lokaal kan je perfect de controller gebruiken en dergelijke...

Het probleem is de remote access.
Ik slaag er maar niet in om de Controller te openen via unifi.ui.com of via de Unifi Network app.

Op unifi.ui.com is de UDMP wel zichtbaar maar eens je een applicatie opent (controller/protect/access..) blijft dat eeuwen hangen.
Als ik de controller wil openen krijg ik:
  • of het "oude" login scherm te zien (met donkerblauwe achtergrond) log ik in zegt hij ofwel dat mijn credentials verkeerd zijn
  • een zwart scherm (Firefox)
  • een wit scherm (Chrome)
Soortgelijk verhaal met de app.
De UDMP is wel zichtbaar maar uitgegrijsd.
Als hij dan toch aanklikbaar is blijft die heel lang hangen op "exchaning session descriptions" en daarna:
Screenshot_20201121-130945.png

Versie gewijs:
UDMP: 1.8.0
Controller: 6.0.28

Remote access is enabled op de UDMP.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het door de controller versie komt. 6.0.28 is (dacht ik) nog niet officieel verspreid op de UDMP.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • controller herstarten
  • udmp volledig rebooten
  • remote access uitgeschakeld en weer ingeschakeld
  • er tegen geroepen
 
Ik gebruik de laatste beta versie en daar werkt alles nog (voor de beta versie ook)
In het begin heb ik dit ook eens gehad met remote access.
Heb dat ding factory reset gedaan en alles opnieuw => probleem opgelost.
 
Heb niet echt veel zin te factory resetten.. nogal veel VLAN's =(.

Heb je de beta versie zelf geinstalleerd via ssh?
 
Hoi Mathias,

Ikzelf gebruik de UDMP zonder soortgelijke problemen, bij de UDMB van mijn schoonzus ondervindt ik dat sinds kort wel?
Weliswaar met de originele controller software.
Er is geen andere software geïnstalleerd, eigenlijk niks veranderd bij haar. Maar remote héél af en toe connectie. Ongeveer een op de twintig pogingen.

geen idee dus, maar je bent niet de enige.

martin
 
Nee, ik bij de instellingen voor update de Channel op Beta gezet. Dan kan je zo de update binnen halen
Die instelling vind ik nergens terug. Niet in de UDMP en niet in de Controller
 
Dat had ik ook al gedaan.

Heb het antwoord gekregen van een UniFi'er hier.
Ben nu manueel aan het upgraden.

Bash:
ubnt-upgrade https://fw-download.ubnt.com/data/udm/81c8-udmpro-1.8.3-3-c77675da19644018b328b041f79f2a0f.bin

Fingers crossed!
 
Is goed geïnstalleerd, helaas nog steeds geen remote access.. en inderdaad de Protect app weigert me nu in te loggen.. joy
 
Hold up!
Connector app opgelost alsvolgt:
De remote access toggle uit & aan gezet zodat je je credentials opnieuw moet inloggen.. knal! Ingelogd.

Protect app beta aanmelding is beetje sloom
 
Great success! (ik haat wel beta versies.. maar als het zo werkt..)
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..