Hulp gezocht voor goed netwerk

B

Bosje4

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een gpoeder WiFi dekking te krijgen op onze thuis locatie. Hiervoor is mijn oog op Ubiquiti Unifi gevallen.
Nu ben ik alleen aan het puzzelen hoe ik dit het beste op kan zetten.
wij wonen in het buitengebied van Oirschot (Brabant) met 2 gezinnen op 1 perceel.
Nu hebben we 3 routers hangen die in huis redelijke WiFi geven maar daarbuiten niet of nauwelijks.
We hebben de boerderij gerenoveerd en door de geïsoleerde muren van 54 cm dikte komt niet veel signaal.
Ik ben redelijk van de gadgets, dus veel zaken zitten bij ons op de WiFi. (Speakers, lampen, tv, alarm, deurbel, automatisch hek, camera etc).
helaas ben ik geen ICTer dus nu loop ik wat vast.
kunnen jullie helpen? Het betreft dus 2 woningen, totaal op Ca. 250 m2, een veldschuur, Ca. 300 m2 en een deel van de tuin, Ca 750 m2 waar ik dekking wil hebben. Dus totaal een op van zeg 1500 m2.

is er iemand die mij kan adviseren? Mocht iemand in de buurt wonen kan het uiteraard op locatie tegen vergoeding.
hopelijk hebben jullie goeie tips. Alvast bedankt!
 
liggen er al kabels?
wat heb je voor een aansluiting, glas? welke provider met welk abbo.
Hallo Puppie, er liggen nog geen, niet overal, kabels maar die kunnen en gaan wel gelegd worden. Aansluiting is glasvezel, op dit moment van Trinet.
Hopelijk kun je adviseren hoe we het beste met acces pointes dekking kunnen krijgen.
 
Heb je een router van trinet en zou je deze kunnen vervangen door 1 van unifi.
Aan de unifi router een switch met daarop aangesloten een cloud key gen2 plus.
De cloud key kan dan jouw controller worden.
De drie accespoints die er nu hangen vervangen door inifi accespoints en in de controller plaatsen.
Dan zul je in de woning al merken dat je een betere ontvangst hebt.
Voor de veldschuur zou ik een kabel leggen vanaf de switch en daar een accespoint hangen.
De tuin....ja waar een kabeltje naar toe kan daar zou ik in eerste instantie met 1 accespoint beginnen en kijken hoe het dan is.
Een tweede aansluiten kan dan eventueel vanuit het accespoint mits je de acc pro neemt voor buiten.
Ook hier is het gewoon je gezond verstand volgen.
Ik heb bewust gezet cloud key gen 2 plus omdat je daar eventueel ook cameras op kunt aansluiten van unifi.

>klik< cloud key gen 2 plus
>klik< switch met voeding voor de accespoints PoE
>klik< accespoint voor binnen en buiten, kijk ook even naar een aanbieding van 5 stuks tegelijk.
>klik< de simpelste router van unifi, niet met rechtsreeks een glas aansluiting maar met rj45
 
Super. Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik hier al verder mee kan voor nu.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..