UDM-PRO en KPN/XS4all iTV

M

markos

Guest
Ik heb al een tijdje een UDM-pro in mijn netwerk zitten in combinatie met een XS4all verbinding. Nu is XS4all overgegaan van een bridged naar een routed versie van iTV en moet ik mijn netwerk setup wijzigen.

Nu kan ik niet een werkende configuratie vinden voor mijn iTV routed over mijn interne netwerk. Voor de USG zie je allemaal configs online waarmee dit te realiseren is. Alleen kan ik geen werkende voorbeeld vinden voor een UDM-PRO.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Dat is natuurlijk wel erg zonde, zijn kleinerebroertje de "USG" kan dit wel. Ik hoop dat ze dit snel inzien en de UDM-PRO voorzien van wat extra features.
 
Dat zit hem in de firmware / besturingssoftware de udm kan schijnbaar geen json aan
De Json file of de USG is ook alleen maar een workaround, uiteindelijk wil je dat de UDM-pro gewoon als configureerbare router gaat fungeren, waarbij je de interface DHCP options en IGMP fast release wilt als functionaliteit.
Of je ziet de UDM-pro puur als firewall en dan heb je er nog een router voor nodig die wel die functionaliteit heeft

En lees net de datasheet wat nauwkeuriger, en zie dat de er gesproken wordt over advanced layer2 functies, maar laten al die routing dingen nu net layer 3 functionaliteiten zijn, dus heb mijn twijfels of het ooit wel in de roadmap komt. De consequentie is dus dat je de UDM Pro niet als vervanger kunt zien van de experia box, wat wel een layer 3 device is
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..