Ervaring Gen-2 16 ports switch

robdetuinman

UniFier
26 feb 2020
14
7
3
Goedendag, iemand al ervaring met de 16 poorts POE Gen-2 switch ??
Lees er nog weinig berichten over ...
Ben van plan deze aan te schaffen ipv bestaande unmanaged cisco switch..
 
Gebruik deze al een tijdje, bevalt tot nu toe prima. Fanless, dus stil. Maar de daarboven hangende USG-pro heft die stilte wel weer op (fan's wel vervangen door stillere exemplaren en dat scheelt enorm).
Het display op het front van de switch oogt verleidelijk en geeft zijn informatie, maar na een paar keer daarop kijken blijft het daarbij. Ook getest met de SFP poorten. Jammer dat die slechts tot 1 GB gaan. Immers dan volstaan ook de UTP aansluitingen. Voor SFP was 10 GB mooier geweest. De SFP's kunnen nu worden gebruikt om uit te kunnen breiden naar 18 poorten.
Vind het een mooie switch ook qua aantal poorten. Voor thuisgebruik zijn 8 poorten tegenwoordig te weinig, 2 keer 8 poort switches bij elkaar kosten toch weer 2 poorten om ze aan elkaar te knopen en een 24 poort switch is vaak alweer te groot.
Omdat grote hoeveelheden kabels door het huis trekken vaak moeilijk/omogelijk is, pas ik een US-8 gevoed via een PoE poort vanaf de 16 poorts switch toe voor de woonkamer (STB, mediaplayer, TV etc.). In werkkamer een US-8-60W switch, om daar ook (eerst) te kunnen testen met PoE devices.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik heb ook de 24 poorts. Mooi ding, werkt feilloos. Wachtende op de AR functie.

Helemaal mee eens over de display: gebruik ik hem nooit. Mss makkelijk voor technische medewerkers die onderhoud willen plegen bij een bedrijf en niet op de controller mogen (of kunnen) inloggen maar toch willen trouble shopten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik meen in de iOS update van afgelopen donderdag zag ik dat de APP het nu ondersteund.

Cool, Ik heb hem idd binnen. Was even zoeken, maar werkt goed.
Wel opmerkelijk dat de app met de Ubiquiti servers communiceert,
weet Ubiquiti nu exact hoe mijn "rack" eruit ziet?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..