Timelapse maken met CK2+ en G3-Pro........uitdaging.

Puff

UniFier
9 nov 2018
30
14
8
Goeiemiddag,

Ik breek al tijdje m'n hoofd over het volgende scenario, maar laat ik beginnen met mn set-up.

Externe locatie......(dus niet waar ik nu woon)
-Huawei 4G modem
-USG 4
-8 poorts switch
-CK2+ met unify protect
-4 camera's

Dus op die lokatie is verder niks aanwezig in de vorm van extra opslag danwel een computer.

Nu heb ik het volgende in m'n hoofd, ik wil met 1 van de 4 camera's mijn nieuwbouwproject gaan documenteren.
Dat moet dus gaan gebeuren met een timelapse......

Zeg....om de 5 minuten een foto.....8 uur per werkdag en aan het eind een timelapse maken waarin in een 2 a 2.5 minuten de bouw van het huis zichtbaar wordt.


Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn om mbv een script een screenshot te maken van je camera.

Alleen daar loop ik vast........

Idealiter wil ik de screenshots allemaal verzamelen in een map op een datadrager bij mij thuis......evt cloud zou ook kunnen.

Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen......

Ik hoop dat iemand mij is "voorgegaan" in dit idee en me verder op weg kan helpen.....

Alvast bedankt

Mvrgr
Danny
 
Ik heb het inmiddels voor elkaar.....

Met een Rasberry Pi in combinatie met 2 scriptjes die dmv crontab elke X tijd een screenshot wegschrijven op een locatie naar keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Hempie
Het script is uiteindelijk heel simpel geworden hoor......en zal misschien nog iets aangepast worden.
Maar dat zit hem meer in kwaliteits optimalisatie van de screenshots.....het was tot nu toe echt "proof of concept"

Het uiteindelijke filmpje gaat nog een jaar duren aangezien het huis nog gebouwd moet worden:cautious:

Hieronder het "script" wat elke 5 minuten loopt.

#Set Variables

export DATE=date +%d-%m-%Y
export MONT=date +%m-%Y
export YEST=date --date="1 day ago" +%m-%d-%Y

#Camera1
# Set specific variables for your camera
export DATETIME=date +%m-%d-%H-%M-%S-%Y

#Hi res stream
ffmpeg -rtsp_transport tcp -i rtsp://192.168.x.x:7447/xxXX0XXXxxxxx -t 0.001 /home/pi/Afbeeldingen/XXXXX/$DATETIME.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en robv
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..