Internet via USG

Krissiejj

UniFier
25 jan 2020
19
9
3
Goedemiddag,

Ik heb inmiddels een mooie set up, en heb afgelopen week na meerdere pogingen eindelijk de USG werkende gekregen.
Zal eerst even mijn set up laten zien:

Schermafbeelding 2020-02-09 om 17.23.04.png

Eerst liep de installatie zonder de usg maar nu met, de connectbox staat niet in Bridge mode. Volgens de geleerden zou de rode pijl(voeding internet) moeten kunnen vervallen aangezien dit via de usg zou moeten lopen, maar als ik deze uit mijn switch haal dan kan ik niet meer inloggen in mijn cloud key.

Weet iemand hier het probleem van en hoe dit op te lossen valt?
 
Ik vermoed dat het probleem in de dhcp server zit. Je hebt er nu 2 achter elkaar. Wanneer je de verbinding tussen ziggo en de switch verbreekt hebben de apparaten nog steeds het voor usg vreemde ip adres. Probeer de netwerk apparaten eerst uit te zetten. Usg er tussen en dan de netwerk apparaten inschakelen. De usg gaat de ip adressen uitdelen. Stel de usg in bij wan dat hij een ip ontvangt. Zo los je de bridgemode even op. Nu zou het in theorie weer moeten werken. De usg moet de ipadressen uitdelen. Daarna kan je de apparaten een static ip geven in de controller
 
  • Leuk
Waarderingen: Krissiejj en Serge
Bedankt voor de info, je hebt helemaal gelijk. Even de stroom van de switch af plus(rode utp kabel foto) ontkoppelen en toen kon deze worden verwijderd.
Alles werkt!
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Nee dat heb ik niet, ik wil het eerst zo proberen. De dekking van ziggo zelf was boven erg slecht. dit heb ik al aardig onder controle met unifi. Het is wel de bedoeling dat het gebeurt maar tot nu toe geen tegenvallende prestatie met ziggo erbij.
 
Na mijn recente overstap van ASUS huis tuin en keuken router naar USG (en bijbehorende switch + AP's) werd het duidelijk dat ik Ziggo's beloofde snelheid bij lange na niet haalde. Woon in een oud huis en de bekabeling was oud en connecties verroest. Ziggo monteur een paar uur over vloer gehad (super behulpzame gast) en de Connectbox (die al een tijd in bridge modus stond) heeft weer een perfect signaal en haal keurig de beloofde 300 Mbps down en 40 up. Het blijft dus een continu spelletje van de zwakste schakel elimineren..
 
  • Leuk
Waarderingen: Springer
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..