AP AC LR oververhit?

B

Big Al

Guest
Hallo forum,
Omdat ik een probleem met mijn AP heb ben ik lid geworden. Het is een mooi vormgegeven forum met veel info, dus blij dat jullie er zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een AP AC LR en deze draaide ca 1 jaar prima. Plotseling viel hij uit en nu is het gedrag bij opnieuw aansluiten onvoorspelbaar. Als ik de POE kabel er in steek licht de AP soms wit op, knippert dan en wordt blauw. Maar dan kan ik er vervolgens niks mee. Fabrieksreset doet het soms wel en niet. De AP voelt dan warm aan. Als de AP weer afgekoeld is kan ik hetzelfde ritueel herhalen. Nu blijft de AP stabiel wit. Maar discovery etc vergeet het maar. Ik wilde nwe firmware installeren maar dat gaat niet zo. Kan een AP oververhit raken?
 
Thx maar geen bruine vlekken. AP is nu wel tijdje met wit licht aan. Ook andere kabels geprobeerd. (Ik heb nog de controller opnieuw geinstalleerd om helmaal opnieuw te beginnen. Maar dan steeds ‘Geen Unify Security Gateway’ gedetecteerd, terwijl de controller draait met versie 5.13.32. Firewall tijdelijk uitgezet maar helpt ook niet. Dit kan een ander probleem zijn. )
Maar als ik dan de kabel uit de AP haal en dan na 5min opnieuw er in steek komt ie niet tot leven. Ik vrees dat ik een nieuwe ga kopen. Dit wordt m niet zo. Reacties zijn welkom maar niet meer echt nodig want ik denk dat het over en sluiten is.
 
Uiteindelijk heb ik ik de AP gisteren met veel moeite kunnen instellen en zelfs de firmware kunnen updaten. Dus de AP doet het weer. De juiste instelling van mijn netwerk id moet nog en dat wilde ik vandaag doen. De AP de hele nacht aan laten staan en vanochtend was de led blauw. Mijn App herkende de AP ook nog steeds. Even later was de AP uit en stond ie ook niet meer in de App... Ik twijfel toch nog steeds aan de AP niet meer helemaal de oude gaat worden. Ik merk de onstabiliteit en kennelijk is er iets mis mee. Ik ga nog wat proberen maar als het niet lukt zal ik een nieuwe moeten aanschaffen. Ik hou het dan wel bij weer een vergelijkbare AP. Maar nu echt één voor outdoor, want deze gebruikte ik daarvoor. Misschien gaat dat op lange termijn niet goed. Thx.
 
Heb je hem buiten hangen ? LR kan helemaal niet buiten...
De pro wel (onder een afdak)
Anders een mesh ac pakken
 
Ik heb de LR weer werkend. Door eigen domheid aan de verkeerde router gehangen en daardoor geen verbinding etc. Controller op PC doet het bij mij nog niet goed maar controller via de Unifi App op iPhone herkent de AP dan keurig en verdere installatie is dan peace of cake. Eerst de firmware bijgewerkt en daarna correcte installatie buiten. Misschien is ie daarvoor niet bedoeld maar het werkt prima. Dus eindconclusie: geen oververhitting en door jullie reactie toch blijven zoeken naar oplossing. Prima product die UAP AP LR en dit forum. Thx?
 
Goed om te horen dat het gelukt is ;)
Bedankt voor je feetback
Thx en graag gedaan. Ehh, als taalpurist wil ik graag melden dat het feedback is en heb ik zelf de ‘piece of cake’ nogal vredelievend gebracht??.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..