Microfoon op G3 flex en G3 Bullit werkt niet in Protect

Roerink

UniFier
8 mei 2020
3
1
3
Hallo beste Unifi vriienden
Ik gebruik Unifi Protect en 2 camera's
G3 Flex en G3 Bullit
Gehele netwerk bestaat Unifi onderdelen ook de Gen key 2

Mijn Microfoons staan enabled, reset uitgevoerd.
De microfoons staan op 100%

Wat ik ook doe ik krijg geen geluid te horen uit mijn luidsprekers of Iphones

Is er iemand die de gouden tip heeft om het aan te kunnen zetten? of is het een software bug?
In Unifi Video werkt het prima.

Groetjes Henkjan
 

Bijlagen

  • mic3.JPG
    mic3.JPG
    95,1 KB · Weergaven: 36
  • mic2.JPG
    mic2.JPG
    35,8 KB · Weergaven: 310
  • mic1.JPG
    mic1.JPG
    149,4 KB · Weergaven: 309
  • Leuk
Waarderingen: flyingpenguin
De microfoon is permanent uitgezet bij de 1e installatie.

Voor zover ik nagaan kan is deinstalleren van de camera (dus ook resetten!!) de enige optie om de microfoon weer werkend te krijgen.
In Protect is microfoon uit, ook echt uit en niet meer aan (zonder reset etc.)
 
  • Leuk
Waarderingen: flyingpenguin
je kunt ook direct met je webbrowser inloggen op de camera zelf. Daar zitten nog wat extra settings.

Wellicht microfoon aan en uitzetten:

1599124448053.png
 
Laatst bewerkt:
Kan dat na importeren/adopten in Protect???

Edit: Ja dus... Alleen moet je daarvoor uit je Protect het wachtwoord vissen om op de cam te kunnen inloggen.
User zal 'ubnt' zijn, met een ander lastiger password.
Ga naar Protect, dan Settings en in 'General' kun je bij 'Advanced' (onderaan) de huidige password vinden. Even op 'show' klikken en daar is ie!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: flyingpenguin
Ik draai protect 1.14.12-beta.4 en camera FW UVC.v4.27.14 en daar werkt het iig wel.

Heb je al direct kunnen inloggen op de camera?

Hoi het werkt!
Ik heb de volgende procedure gevolgd, inloggen in de camera zelf dus niet in Protect daar de "RESET factory defaults" gedaan. Daarna de camera resetbutton op de camera's zelf 5 seconden ingedrukt. Dit voor beide camera's apart gedaan.

Wat ik geleerd heb is dat alleen een reset van de camera met het resetknopje niet voldoende is, de camera moet ook softwarematig naar de factory defaults worden terug gezet.

In sommige landen is het niet toegestaan een microfoon aan te zetten op een camera. Dat is de reden dat het aanzetten van de microfoon nogal lastig is nadat deze één keer is uitgezet al dan niet per ongeluk. Als je per ongeluk op microfone "disable" drukt (zie foto) moet je de bovenstaande procedure uitvoeren om de microfoon weer aan te zetten.

Hopelijk blijft alles nu weer werken.

Als ik bij "update versions" kijk dan krijg ik de melding dat alles up-to-date is.
 

Bijlagen

  • camera reset en default reset van de camera zelf.JPG
    camera reset en default reset van de camera zelf.JPG
    100,9 KB · Weergaven: 18
  • G3bullet na reset mic enabled.JPG
    G3bullet na reset mic enabled.JPG
    30,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ik zeg dat is mooi! :)

vwb "Als ik bij "update versions" kijk dan krijg ik de melding dat alles up-to-date is."; ik heb mijn UDM Pro onder Release Channel op Beta staan..
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..