AP-AC-LR krijg ik niet geïnstalleerd

F

fvestjens

Guest
Ik krijg het niet voor elkaar om een AP-AC-LR aan mijn bestaande netwerk toe te voegen.
Mijn setup is:

Ziggo modem in bridge mode, daaraan gekoppeld een Linksys EA9600 router met DHCP.
De AP-AC-LR rechtstreeks aan de Linksys EA9600 gekopeld op poort 4.

DHCP staat aan van IP 192.168.1.10 t/m 192.168.1.100

Basis installatie doorlopen en daar verder geen problemen gehad.

Vervolgens bij het opstarten van de browser wordt 2 popups met de melding websocket connection error.
Alsde pagina vervolgens geladen is, dan geeft deze aan Everything is Great.

Echter staat er aan de linkerkant wel No UniFi Security Gateway detected. Routing info unavailable.
Ik zie ook mijn AP-AC-LR dus nergens tevoorschijn komen.

Ik heb het nu al 3 keer geprobeerd op deze manier zonder succes.

Vervolgens de app op mijn telefoon geïnstalleerd en gekeken of ik daar iets verder mee kom.
Daar zie ik een UniFi Network 5.12.66.

Als ik daar op klik, dan gaat er een process lopen met Connecting to controller.
Dit loopt tot ongeveer 90% met de melding Exchanging session descriptions...
en dan stopt deze met de melding Remote connection problem! RETRY

Vervolgens de AP een reset gegeven en 2 minuten gewacht. Maar ook dan hetzelfde resultaat.
De lamp blijft overigens wit, maar dat komt waarschijnlijk de AP nog niet aangemeld is.

Wat ben ik vergeten/gaat er mis?
 
no gateway is normaal om dat je geen usg hebt
je hebt de controler draaien
ga naar devices
daar zou je de ap moeten kunnen vinden met de tekst adopten er achter hier op klikken
dan zou ap moeten worden geupdate en geadoteerd en dan geprovisiont
heb je in de controler wel al wifi netwerken gemaakt ??
 
Als je de controller op een PC draait is er ook een grote kans dat Anti-virus software roet in het eten gooit. Die blokkeert dan de detectie van de AP.
 
ga naar devices
daar zou je de ap moeten kunnen vinden met de tekst adopten er achter hier op klikken
dan zou ap moeten worden geupdate en geadoteerd en dan geprovisiont
heb je in de controler wel al wifi netwerken gemaakt ??

Ik zie bij devices geen enkel device bij staan.
Ik heb in de controller nog geen wifi netwerk aangemaakt. Wat zouden daar dan de instellingen moeten zijn?
 
Als je de controller op een PC draait is er ook een grote kans dat Anti-virus software roet in het eten gooit. Die blokkeert dan de detectie van de AP.

Dat zou kunnen, maar als ik het via de App op mijn telefoon doe, dan werkt het ook niet.
Ik kan even kijken op een andere PC, waar ik de virus scanner wel uit kan zetten of het daar wel lukt.
 
Nog steeds niet voor elkaar gekregen. Ik krijg op geen enkele manier het device te zien in mijn netwerk. Het lijkt wel alsof hij geen juist IP adres van de DHCP server krijgt.
 
Dat moet je toch kunnen zien in jouw router? Of heeft die geen overzicht van de uitgegeven DHCP IP adressen met bijbehorend MAC adres?
 
Dat moet je toch kunnen zien in jouw router? Of heeft die geen overzicht van de uitgegeven DHCP IP adressen met bijbehorend MAC adres?

Zou ik wel verwachten, maar dus niet.

Ik heb een Network Analyzer app die alles laat zien wat geconnect is op het netwerk, ook hier is hij niet zichtbaar.

Waar zou ik kunnen achterhalen wat het mac adres is of het IP nummer wat hij gekregen heeft?
 
Je zou het ip-adres kunnen achterhalen met command
ipconfig /all daarmee krijg je alle in je netwerk vergeven ip adressen te zien

Ik heb de AP-AC-LR terug gestuurd naar de leverancier. Ik ga kijken hoe ik mijn netwerk opnieuw op ga zetten en met welke producten.
Bedankt voor de input allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..