Nieuwe setup, dringend hulp nodig

skank

UniFier
16 jan 2019
270
36
28
k zie mijn USG niet in mn controller, (wel onder mijn clients???)
betreft een nieuwe installatie (telenet, modem only)
Moet ik nog iets aanpassen in mn modem?
Hoe geraak ik daar in?

Ik heb ook een 2de (niet unifi switch)
Hoe verbind ik die? Achter de 8 poorts Poe switch of op LAN 2 van de usg?


Betreft die 8 poorts unifi PoE switch, das maar 4 poorten PoE? Ik dacht dat dit er 8 gingen zijn.. (miskocht dan)
 
Mijn PoE switch zit op lan 2 van de usg, maar nu zie ik de usg, maar mn PoE switch niet meer, als ik kijk bij de usg, is die poort disabled, ik kan hem niet enabled zetten via mn controller?
 
Nog een vraagje

De d-link 24 poorts switch, waar plaats ik die?
Rechtstreeks op de usg , poort lan 2
Of steek ik die achter de unifi 8-poorts switch? (wawt dan heb ik terug een poort te kort)

indien op usg, poort lan 2, hoe enable ik die?
Moet ik iets wijzigen aan die d-link switch?
Hoe geraak ik daar dan in?

Alvorens alles te adopten,, koppel ik al die d-link switch of wacht ik?
 
Ik heb eigenlijk 3 opties:
- unifi PoE switch poort 1 op lan 1 usg en d-link switch op poort 2 van PoE switch
- PoE switch op lan 1 usg en d-link switch op lan 2 usg
- PoE switch op lan 1 usg en SFP adapter (welke heb ik nodig?) op PoE switch naar mijn d-link switch (kan dit wel?)

Wat is de beste manier? ik gok op de tweede?
Zijn er negatieve kanten aan? (2 aparte netwerken, of zitten die samen?)
op de PoE switch komt enkel 3 AP's en 5 cameras

Indien laatste optie beste is, dan
Moet ik die 8 poorts PoE switch wisselen tegen de 150W versie (+ 80 euro, indien ik nog mag wisselen)
+ ik moet die SFP adapter kopen +20 euro

andere optie is dat ik direct nog een 8 poorts Poe switch koop van 60 W, dan ben ik 10 euro extra kwijt, maar heb ik wel 8 extra poorten waarvan nog eens 4 PoE poorten

Is dat dan niet beter? Als ik die dan kan connecteren uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je berichtjes vaak overgelezen, maar het blijft een onsamenhangend verhaal voor mij, misschien even in 1 post zetten wat je nu precies wil bouwen.

een aantal puntjes alvast.
- Gebruik de usg niet als switch, is hij niet voor gemaakt, en de performance gaat tegenvallen.
- de 8p 60w heeft inderdaad 4 Poe poorten.
- waarom moet je een SFP adapter kopen? je kan gewoon de 8 lan poorten gebruiken.

ik zou zo beginnen.

modem telenet -> USG LAN 1-> 8p60W -> D-Link. Maar persoonlijk zou ik de D-Link ook vervangen voor een UniFi exemplaar. Niet dat het zo niet werkt, maar het configureerd gewoon lekker.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..