Nest Deurbel kan niet met netwerk worden verbonden

Bondy

UniFier
29 apr 2018
17
1
3
Ik heb al een flinke tijd een Nest Deurbel in gebruik. Nu kreeg ik de laatste tijd meldingen dat de bel "offline" was en kwam ik erachter dat deze met een acces point een verdieping hoger verbonden was.

Daar wilde ik de bel opnieuw verbinden met mijn netwerk maar helaas lukt dit niet meer?

Wat ik heb gedaan:
- Reset deurbel (geen verbetering)
- Nieuw netwerk aangemaakt (geen verbetering)
- Andere apparaten verbinden razendsnel en zonder problemen
- Als ik de bel verbind met de hotspot van mijn telefoon wordt er wel snel een verbinding gemaakt?
-Volgens diverse berichten op het internet de optie "performance management settings" uitgezet. Ondanks de vele berichten geeft dit bij mij helaas geen verbetering...

Het gaat om :
-Per verdieping een acces point lite
-Unifi security gateway
-unifi cloudkey

Nogmaals de unifi producten hebben eigenlijk nooit voor problemen gezorgd mijn wifi netwerk "loopt als een trein"
 
heb je het ook getest met een gescheiden netwerk 2.4 en 5 Ghz?
Wat bedoel je precies?

Ik heb voor mijn 5ghz en 2.4ghz een aparte ssid overigens "ziet" de Nest beide netwerken. Ik dacht eigenlijk dat de Nest alleen op 2.4 werkte maar dat ter zijde..
 
dat bedoel ik inderdaad. Een Nest doorbell werk zowel op 2.4 als op 5 Ghz. Probeer hem anders eens te verbinden met het 5Ghz netwerk
Ik krijg hierbij dezelfde uitkomst...
Wat ik nog vergeet te melden is dat de Nest met foutmelding NC006 komt, volgens diverse verhalen houdt dit in dat het wachtwoord van het netwerk niet klopt terwijl ik er 100% zeker van ben dat dit wel het geval is. Dit was ook de reden dat ik snel een nieuw "wifi netwerk" heb aangrmaakt, zonder resultaat.
 
Ik blijf het overigens bijzonder vinden dat de Nest verbinden met mijn hotspot (Pixel 3aXL) heel soepel en snel verloopt. Mede hierom kan het volgens mij alleen maar aan mijn Ubiquity AP liggen?
 
De bel verbindt dus wel naar de AP boven.
Je kan 2 dingen proberen
- De AP's omwisselen
- De AP beneden factory reset doen en opnieuw adopten.
Ja en nee. De bel was inderdaad verbonden met een AP een verdieping hoger, nu wil de bel met geen enkele AP meer verbinden. De signaal sterkte in de Nest app is trouwens voor beide AP meer dan voldoende
 
Geen log-files beschikbaar? Of foutmeldingen? Andere devices verbinden dus zonder problemen aan de AP

Ja klopt andere devices hebben geen problemen met het verbinden. Ik heb niet gek lang geleden nog een "Homey" die gebruik maakt van 2,4 Ghz gekoppeld. Ook mijn telefoon of mijn P1 meter koppelen gaat bijzonder soepel..

Ik heb overigens geen idee waar ik de 'log file' vandaan moet halen? Kom inder settings wel de optie om een log file te maken tegen alleen geen mogelijkheid om de 'log file te downloaden
 
zitten er leestekens (bv !@#$) in het wachtwoord. Soms kan een apparaat daar niet goed mee om gaan. Mijn eerste NEST thermostaat had hier ook problemen mee. Maak eens een netwerk met een wachtwoord zonder leestekens aan en probeer het dan nog eens.
 
zitten er leestekens (bv !@#$) in het wachtwoord. Soms kan een apparaat daar niet goed mee om gaan. Mijn eerste NEST thermostaat had hier ook problemen mee. Maak eens een netwerk met een wachtwoord zonder leestekens aan en probeer het dan nog eens.

Met dezelfde gedachte had ik inderdaad al een "nieuw" netwerk aangemaakt, je begrijpt misschien al dat dit helaas geen verbetering gaf..
 
is misschien je IP adres dat de deurbel gebruikt in de USG?
Het wordt haast vervelend om te zeggen maar nee ook niet.

Ik sta op het punt om mijn Unifi compleet te resetten (voor zover mogelijk) en helemaal opnieuw te beginnen. De vraag is alleen of daarmee het probleem is verholpen, zolang ik die zekerheid niet heb ben ik daar een beetje huiverig voor.
 
Ja klopt andere devices hebben geen problemen met het verbinden. Ik heb niet gek lang geleden nog een "Homey" die gebruik maakt van 2,4 Ghz gekoppeld. Ook mijn telefoon of mijn P1 meter koppelen gaat bijzonder soepel..

Ik heb overigens geen idee waar ik de 'log file' vandaan moet halen? Kom inder settings wel de optie om een log file te maken tegen alleen geen mogelijkheid om de 'log file te downloaden
Ik heb geen USG, dus weet dat ook niet.

Je kan toch eerst proberen om een ap te resetten.
Dat kan niet zo veel kwaad.
 
Nou ik begin het langzamerhand op te geven..

Ik heb het AP wat ongeveer 4M bij de bel vandaan hangt verwijderd uit het netwerk en vervolgens opnieuw "adopt" (factory reset)
Hierna heb ik nogmaals een nieuw netwerk "deurbel" (overbodige netwerken gewist) aangemaakt en dit netwerk vast gekoppeld aan het AP die bij de deurbel hangt.

Netwerk getest met mijn telefoon, deze maakt binnen ongeveer 5/10sec een stabiele verbinding met het AP
Vervolgens de Nest geprobeerd te koppelen maar helaas krijg ik weer de melding NC006 (3.10)


EDIT: Ik heb mijn vraag bij Google Nest neer gelegd (chat) die beweren dat dit helemaal niet kan werken omdat mijn Access points van een nieuwere wifi techniek gebruik maken. Nu zakt m"n broek helemaal af
 
Laatst bewerkt:
Geef eens wat meer technische info:
- Welke controller versie.
- Welke AP firmware versie
- Welke instellingen heb je gekozen voor je WiFi netwerk (liefst alle instellingen behalve wachtwoord)
- Welke instellingen heb je voor de AP.
- Site settings.

En nog een extra check: Heb je onder site settings de optie “Auto-Optimize Network“ uit staan? Dat is dus iets anders dan de “Optimize for High Performance devices” optie onder WiFi settings (die ook uit moet staan).
 
Laatst bewerkt:
heb je "Auto optimize network" en "Optimize for High Performance Devices" aan staan?

Als deze aan staan zet deze dan eens uit dan zou het moeten werken. Heb het hier net getest met een net doorbell en als ik deze opties aan heb staan maakt hij geen verbinding. als ik ze uit zet heb ik meteen een verbinding met de doorbell.
 
Geef eens wat meer technische info:
- Welke controller versie.
- Welke AP firmware versie
- Welke instellingen heb je gekozen voor je WiFi netwerk (liefst alle instellingen behalve wachtwoord)
- Welke instellingen heb je voor de AP.
- Site settings.

En nog een extra check: Heb je onder site settings de optie “Auto-Optimize Network“ uit staan? Dat is dus iets anders dan de “Optimize for High Performance devices” optie onder WiFi settings (die ook uit moet staan).
Doe het maar even met scherm afbeeldingen.
Ik heb overigens geen bijzondere tekens/spaties in mijn wachtwoord (overigens is dit tijdelijk alleen voor de test)

De Google medewerker houdt het erop dat mijn access point alleen de AC standaard ondersteund en dat de Nest dit juist niet ondersteund, deze doet alleen de oudere technieken. Hier in europa mag vanwege de wetgeveing alleen de 2.4 Ghz band worden gebruikt door de bel, waarop ik zei dat mijn access points dat keurig ondersteunen.. Zijn advies is dan ook om een simpele router te kopen speciaal alleen voor de bel..

Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat het altijd heeft gewerkt, maar dat ging er niet helemaal in (engels sprekende medewerker)
 

Bijlagen

  • Instellingen 1.PNG
    Instellingen 1.PNG
    102 KB · Weergaven: 37
  • instellingen 2.PNG
    instellingen 2.PNG
    85,3 KB · Weergaven: 30
  • instellingen 3.PNG
    instellingen 3.PNG
    31,7 KB · Weergaven: 31
  • instellingen4.PNG
    instellingen4.PNG
    76,1 KB · Weergaven: 32
Die Google medewerker kraamt onzin uit.

Ik mis het onderste deel van de WiFi settings. Heb je de PMF optie op disabled staan?

Ik zie dat je de nieuwste controller versie gebruikt met oude firmware versie op de AP. Dat is een hele slechte combinatie. Zou je de AP kunnen upgraden naar de laatste beta versie (5.40)? Dit kun je het gemakkelijkst doen door in de Settings de firmware op het beta kanaal te zetten.

Heb je trouwens al geprobeerd of het lukt te verbinden als je de deurbel wifi “open” maakt, dus zonder beveiliging? Als dat wel lukt kunnen we misschien een aantal zaken uitsluiten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: benito.stijger
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..