Nieuw, en veel vragen ;)

  • Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum! Help mee, stel vragen en leer wat je allemaal kunt doen met UniFi apparatuur.

skank

Lid
Unifier
16 jan 2019
10
1
1
Goeie avond!
Mijn eerste post hier.
Gisteren alle producten ontvangen:
- USG
- Switch 16 port PoE
- 2 x AP lite

Vandaag alles aangesloten, ik heb terug internet en wifi, so far so good maar zit nog met een hoop vragen

Eerst en vooral betreft de AP's
Mijn tweede AP die op 1ste verdiep staat toont 10/100 FDX
Als ik op de switch poort kijk zegt hij 100/10 Mbps (kleurt oranje)
Ik gok dat ik daar dus geen gigabit op heb. Hoe komt dit?
Waarom kleurt de eerste die op GLV staat wel groen? en toont hij die 10/100 FDX logo niet als ik kijk bij apparaten status?

Daarna,
Kan ik op de switch, PoE uitschakelen op de poorten? Hoe? Ik veronderstel dat dit standaard overal aan staat?

Ikj heb ook een toestel SPA112, om een klassieke telefoon toch voip te maken?
Ik zit namelijk bij OVH zie
Zet ik die op de switch of de usg?

En dan nog mijn orange digicorder, waar moet ik die plaatsen op de switch?

Config is Orange modem->usg->switch-> APs

Op de modem is dhcp uitgeschakeld en mac adress van de USG op passthrough gezet

Bedankt voor de hulp!
 

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
419
156
43
- Ik denk dat je maar 100 Mb hebt bij de tweede AP omdat de kabel niet goed is.
- Bij elke poort kun je in de properties in de poortconfiguratie aangeven dat PoE op uit moet staan.
- Geen idee hoe je VOIP en de TV moet aansluiten, dat is per ISP verschillend. Googlen naar anderen die bij Orange een abonnement hebben.
 

Stiibun

Lid
Unifier
7 feb 2018
53
17
8
Ah hey Skank, welkom hier je hebt de weg gevonden zie ik :)

Wat punt 1 betreft, zoals Hofstede reeds aangaf wellicht een kabel probleem. Probleem met de AP zelf kan je snel uitsluiten als je de kabel van de eerste AP eens aansluit op de tweede, als dat mogelijk is natuurlijk geen idee hoever die AP's uit elkaar staan. Anders eens met een korte kabel proberen aan te sluiten bij de switch zelf dan sluit je reeds zeker uit dat er een probleem met de AP zelf zou zijn, wat ik trouwens niet vermoed.
 

skank

Lid
Unifier
16 jan 2019
10
1
1
Ok ik zal de kabel eens vervangen en terug op auto zetten
Ik zie nog poorten oranje staan
Toestellen die op zo'n oranje poort zitten zijn een nieuwe oled tv, digibox orange, mn sonos playbar

echt vreemd
Ik moet ook nog zien hoe ik die led uitschakel vd ap -> gevonden
 
Laatst bewerkt:

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
419
156
43
En de Sonos Playbar is ook 100 Mb. Lang niet alle apparaten hebben 1 Gb netwerkaansluitingen.
 
Reactions: skank

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
419
156
43
Nee hoor, want voor het afspelen van media heb je echt geen 1 Gb nodig. En een 100 Mb netwerkpoort is een stuk goedkoper.
Kijk anders even in de specificaties van je TV.
 

PcRene

Lid
Unifier
2 okt 2018
96
17
8
Ja G3 Flex hier.. eerst met de Unifi Video, sinds gisteren met Unifi Protect.

Rene
 

joeysakko

Lid
Unifier
10 feb 2019
2
0
1
Heb alleen verbindingen met de unify video app als ik op wifi zit... zodra ik buiten huis kom kan mijn app geen verbinding meer maken met de nvr , is dit een instelling? Zodat ik buiten huis alsnog kan kijken op me camera’s?
 

rodio

Actief Lid
Donateur
Unifier
12 feb 2018
195
41
28
misschien een VPN opzetten?
Ik heb geen nvr, dus...........
 

PcRene

Lid
Unifier
2 okt 2018
96
17
8
Klopt, naar Unifi video had ik geen poorten geforward (7080 etc).
Via VPN zat ik op het locale netwerk en dus toegang tot Unifi video.
Unifi Protect eist nog een koppeling naar de Ubiquiti zelf.. helaas...
Zeker met video vind ik.. hoe minder interfaces naar buiten hoe beter.

Rene
 

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
419
156
43
Je kunt je NVR toch toevoegen aan de Video Cloud Portal van Ubiquiti en die benaderen? Deze portal geeft dan toegang tot je lokale NVR. De video data gaat dus niet via de Cloud. Het is alleen een soort van DDNS service.