USG dient nieuwe extern IP te krijgen

E

efiten

Guest
Mijn USG heeft een extern IP gekregen van de provider.
Nu gaan we voor het eind van de maand moeten omschakelen naar een nieuw externe IP.
op dit moment zijn beide IP's (andere range, andere gateway) gelijk actief op de inkomende netwerkkabel.

Hie kan ik nu de USG instellen zodat ik naadloos kan overgaan van het ene naar het andere IP, liefst zonder downtime, en liefst nog remote (vanwege Corona moeten we thuis werken)
Kan ik een 2de extern IP aan de USG hangen, op dezelfde WAN poort, en deze al als default gebruiken, maar dat het oude IP ook nog toegankelijk blijft, tot alle DNS is omgezet ?

Er draaien namelijk enkele servers op achter de USG die altijd bereikbaar moeten blijven.

Wat is dus mijn bedoeling :

situatie nu :
USG heeft extern IP1 en GW1

Wat wil ik doen?
USG extra extern IP geven : IP2 & GW2
maar oud IP1 moet nog bereikbaar blijven voor inkomende connecties
FIrewall rules zouden dus moeten gelden voor beide externe IP's

Zodra DNSsen zijn omgezet, verwijder ik dan IP1 & GW2.


Erwin
 
Het is een internetprovider zonder DHCP, we krijgen een IP , subnet en GW door van de provider, en gaan we tegen 't eind van de maand dus moeten wisselelen, maar op dit moment zijn ze beide actief.

Erwin (ON8AR ;))
 
Ik weet niet of de USG meerder IP adressen aan WAN zijde accepteert Heb zo'n ding een tijdje gehad, maar gebruik nu de USG Pro 4.
(Leuke site trouwens, maar het rechter panel heeft een error melding, geeft geen 'zinnige' content.)
 
In mijn geval gaat het ook over de 'UniFi Security 'Gateway 4P', en ik vind er ook niet dadelijk info over terug, vandaar.
Anders moet ik naar daar rijden, en hopen dat, nadat ik de IP's omzet, den DNSsen overal snel genoeg updaten, dan blijft de downtime beperkt.
 
Zover ik weet accepteert de USG pro maar 1 ip per wan poort. IK vrees dat dit een actie is die op locatie uitgevoerd moet worden. En een restart noodzakelijk is. Je spreekt dan over een downtime van ongeveer 10 minuten
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..