Port forwarding

UniFi_UDM

UniFier
23 feb 2020
114
36
28
Geldrop
In mijn Netgear router had ik port forwarding (TCP/UDP) ingesteld op poort 443 om deze te benaderen via internet (DYNDNS).
Hoe dien ik dit in mijn UniFi Dream Machine in te stellen zodat ik deze wederom kan benaderen?
 
Waar kan ik dat vinden? Dit staat in ieder geval aan.
Portforwarding ingesteld. Nog steeds geen verbinding met mijn NAS via xxxxx.dyndns.org.
Bekijk bijlage 1213
Bekijk bijlage 1214
Bekijk bijlage 1215

Ik wil bereiken dat ik mijn NAS weer via een internetadres "xxxxxx.dyndns.org:443" kan bereiken. Voorheen kon ik dit met mijn Netgear router ook door portwarding met poort 443.
Aan mijn NAS heb ik niets veranderd, maar deze niet bereiken ondanks portwarding in de UniFi controller.
 
het enige wat verschilt met die van mij is dat jij wan er bij hebt staan die optie heb ik niet dus staat ook niet aan

ik dacht dat je cloud acces wou ghhebben dat staat bij jou aan in foto 1234
 
het enige wat verschilt met die van mij is dat jij wan er bij hebt staan die optie heb ik niet dus staat ook niet aan

ik dacht dat je cloud acces wou ghhebben dat staat bij jou aan in foto 1234

Die optie komt meteen als ik port forwarding doe, kan het ook niet uitzetten. Dus geen idee hoe ik mijn NAs aan de praat krijg. Gewoon local is hij te benaderen via het IP-adres, maar extern dus niet.
 
Twee opmerkingen:
- Cloud Access en port-forwarding zijn heel verschillende dingen.
- Heb je de port-forwarding getest van buiten je netwerk? Als je port-forwarding van je externe IP test vanuit je interne netwerk werkt het niet.
 
Twee opmerkingen:
- Cloud Access en port-forwarding zijn heel verschillende dingen.
- Heb je de port-forwarding getest van buiten je netwerk? Als je port-forwarding van je externe IP test vanuit je interne netwerk werkt het niet.
Ik heb getest via Firefox met het externe internet adres, xxxxxx.dyndns.org. Dit werkte bij de Netgear router wel, maar bij UniFi dus niet? Zal het binnenkort eens proberen bij iemand anders.
 
Correct, je moet echt van buiten testen. Kan bijvoorbeeld ook met een mobiele telefoon waarvan je de WiFi uitzet.
 
je externe ip adres is niet gewijzigd?
de gegevens in dyndns staan wel correct?
Als ik mijn oude router tijdelijk weer terugzet kan ik mijn nas via 4G op mijn telefoon gewoon bereiken, heb echt geen idee waar ik het bij UniFi moet zoeken. Port forwarding 25 op UniFi is in ieder geval goed ingesteld, want testemail voor emails bij waarschuwingen worden gewoon verzonden vanaf mijn nas. Waarom 443 dan niet werkt, nogmaals geen idee.
 
Ik ken niet alle details, maar ik zie op het officiële Ubiquiti forum dat er blijkbaar nog meer mensen met problemen met de Port forwarding functie van de UDM zijn. Misschien moet je daar even neuzen.
 
Geen idee, waarom port forwarding nu werkt. Alles opnieuw een keer ingesteld. Dus snel de configuratie opgeslagen.:unsure::)
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..