Geen internet met UDM Pro en 2x USW-16-POE gen2

Ron_Unifi

UniFier
5 dec 2020
8
0
1
Ik zit mij suf te zoeken.

Ik had tot aan vanmiddag deze setup:

1x Apple Time Capsule + 2x USW-16-POE gen2. Beide switches waren via een Direct Attach Copper 10G 1m met elkaar verbonden. Op de TC had ik een Synology NAS met daarop via een docker de controller software op draaien. Dit werkte prima. Ook had ik al een nanoHD erop aangesloten als extra AP om uit te testen (hierop een ander wifi netwerk aangemaakt).

Vanmiddag de UDM Pro aangesloten, de TC afgekoppeld. De UDM Pro is aangesloten op de bovenliggende USW-16-POE gen2 switch en beiden zijn ook verbonden via een zelfde Direct Attach Copper 10G kabel. De NAS zit op een LAN poort aangesloten van de UDM Pro.

Een CAT6 kabel gaat van het Ziggo modem naar poort 9 (WAN). De Direct Attach Copper kabel gaat van poort 11 naar de SFP+ poort van de switch.

Via de mobiele app kan ik mijn UDM Pro wel benaderen, maar de andere switches niet meer (komt waarschijnlijk door docker), ook heb ik geen internet. Er is ook geen verkeer te zien tussen de UDM Pro en de switch, er branden geen lampjes om eventueel verkeer aan te tonen.

Ik had een paar dagen geleden in de web-interface van mijn MacBook Pro al een wifi netwerk aangemaakt, deze is wel te zien, maar ik kan geen connectie maken.

Wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-12-05 om 19.11.00.jpg
    Schermafbeelding 2020-12-05 om 19.11.00.jpg
    142,4 KB · Weergaven: 27
Je moet even opletten dat je SFP+ poort niet op auto negotiat hebt staan.
Beter is fixed. Schijnt nog wel eens niet werken met 10G verbindingen
Wauw! Ik was dit inderdaad vergeten in te stellen. Ik heb dit op de UDM Pro ingesteld op 1 Gbps FDX en het werkt!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..