FW (beta)update

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Middag,

Ik zag dat er een nieuwe FW voor mijn switches beschikbaar was, dus ik updaten (4.0.15.9872).
Hee, ook voor de UAPs. Dus ik begin met de eerste, krijg ik daarna de 'melding' om mijn switch te downgraden.
Ik ga op de UBNT site kijken staat daar de 4.0.14.9736 de laatste stable release is.
Ik in mijn controller zoeken of ik toevallig automatisch ook beta's zoek. maar die kan ik niet vinden.

Iemand ervaring mee?

edit: en gelijk een forum bericht dat deze FW gereleased is :rolleyes::p
edit2: maar op de UBNT site staat nog steeds 4.0.14 als laatste versie
 
En toch is 4.0.15 de laatste. Kreeg deze vandaag ook binnen en na de upgrade geen downgrade mogelijkheid.

En voor het beta programma moet je je aanmelden, heb je dit gedaan?
 
en nu is ook de downgrade weer weg.
Begint me weer iets van te dagen:
Heeft dit te maken met dat de verschillende UBNTdownload servers nog niet helemaal gesynchroniseerd zijn?
Volgens mij is dit al een keer voorbij gekomen
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Precies, was de vorige keer ook al zo. Het lijkt er op dat de update servers in fases bijgewerkt worden en daardoor kan de firmware tussen twee versies schakelen.
Heb hier ook al melding van gemaakt bij UBNT maar nog geen respons ontvangen.
 
Dat die updates niet synchroon lopen is altijd al zo geweest, in ieder sinds ik Unifi spul heb. Opzich niet erg, alles draait hier uiterst stabiel. Ook een tijd in de beta fase gezeten en dat draaide ook stabiel. Nu gewoon stable en lees vanzelf wanneer er updates zijn en installeer die wanneer het het beste uitkomt.

Zag ook dat er een nieuwe controller in het beta gedeelte staat bij ubiquiti die 5.9.29 op moet gaan volgen.
 
Klopt. Deze versie heb al draaien. Deze bevat blijkbaar ook een aantal belangrijke security fixes. Ieder device moet daarvoor ook naar firmware 4.0.10 of hoger.
Zelfs de oude AP’s die EOL zijn krijgen een firmware update en bijbehorende controller update, dus blijkbaar vinden ze het een serieus issue ...
 
  • Leuk
Waarderingen: the_cyberspace
Dat wist ik dan (nog) niet. Hier de upgrade naar 5.10.5 ook maar gedaan. Ging, zoals gewoonlijk, weer vlekkeloos en ziet er goed uit en ook gelijk die "dark theme" ingeschakeld, maar dat is fijn zeg..
 
Deze gisteren ook geïnstalleerd , een wereld van verschil vergeleken met de 5.9.29. Het wordt aangeraden om deze te installeren ook al is het een beta release !!!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..