Ubiquiti NanoHD of niet?

Kwinsie

UniFier
4 feb 2019
9
4
3
Goedemiddag allemaal,

Ik zit in dubio (en ik weet dat dit een Ubiquiti forum is..)
Ik heb contact met WIFIshop over mijn nog nieuw te plaatsen access points. WIFIshop geeft aan dat ik echt het best 2x de Zyxel NAP102 kan kopen ipv 2x een Ubiquiti NanoHD of Pro gezien de Zyxel "Seamless roaming" heeft en de Ubiquiti niet waardoor de AP's van Zyxel met elkaar communiceren en je met de apparaten zonder onderbrekingen van het ene AP naar het andere AP kan gaan.
Zelf trekt mij de Ubiquiti NanoHD of Pro veel meer gezien ik hier uitstekende reviews over lees.

Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe jullie dit zien? Is het echt zo wat WIFIshop zegt of is het een verkooppraatje?

De Ubiquiti is iets duurder maar ik wil mijn netwerk gewoon echt goed hebben zonder haperingen of wat dan ook.
Er worden veel filmpjes en games gespeeld via de WIFI bij ons en hij moet minimaal 40 gebruikers tegelijk aan kunnen.

Ik heb als modem een Expreriabox v10, en een PoE+ switch van Zyxel.

Ik hoor graag wat jullie advies is!
 
Waarschijnlijk zit er meer marge op de de Zyxel producten die ze verkopen, ik roam hier ook seamlesly tussen m'n UniFy accespoints. Geweldig product icm een cloudkey.
 
Dank je voor het antwoord! Ik weet dan genoeg en ga voor de Pro of NanoHD icm een cloudkey.
Waarschijnlijk zal ik dan regelmatig hier te vinden zijn ;-)

Thnx!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Ik denk dat ik ook de Pro's neem met de cloudkey. Dan kom ik al op 350,-. Dat bedrag is hoog genoeg ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik heb twee APs in gebruik (en een paar switches, een ck en een usg). Als de kids Youtube zitten te kijken op de ene en ik besluit die via de app op mn telefoon een firmware update te geven dan worden zij zonder dat ze het merken netjes naar de andere over gezet. Sinds ik dit spul in gebruik heb nooit meer klachten over dekking of performance, heerlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Kwinsie
Toch nog even een vraagje.. Wel of geen Cloudkey?
Het is gewoon een thuisnetwerkje, geen groot kantorencomplex oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Als je een recente Synology hebt welke Docker ondersteund dan kan je de Controller, want dat is de CloudKey, ook daarin draaien. Of zelfs cloud based bij bv. Amazon, Digital Ocean, ...

Denk dat @RobertKoopman je ook wel kan zeggen wat de voor- en nadelen zijn van wel of geen CloudKey want als ik me niet vergis had hij eerst geen CK maar nu wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kwinsie
Ik had mijn SDN lopen op mijn QNAP maar uiteindelijk toch de Cloud Key besteld en geïnstalleerd.
Bevalt me beter zo apart. 7-12-2018 de cloud key gen2+ besteld , helaas bij de enige leverancier die het maar niet lukt om hem op voorraad te krijgen.

Dus op je nas of apart.. de software is echt wel nodig.. mijn voorkeur gaat uit naar apart.

Rene
 
  • Leuk
Waarderingen: Kwinsie
Als je alleen twee NanoHD’s wilt aanschaffen voor WiFi kun je ze ook helemaal zonder controller gebruiken. Je kunt ze dan configureren met de mobiele app.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Kwinsie
ik had de controller eerst in docker draaien op mijn Synology.
Werkt redelijk goed, echter ben ik blij dat ik nu met een CK draai, het is niet sneller maar wel beter/stabieler/betere upgrade/niet afhankelijk van JacobAlberty (in mijn geval).
Mijn grootste probleem was echter dat bij verandering van switch instellingen (LACP e.d. aanpassing) ik mijn controller niet meer kon benaderen (gebrek aan kennis zal mede de oorzaak zijn), maar nu heb ik daar geen problemen meer mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kwinsie en PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..