Kan iemand chocola maken van dit Logfile?

Puff

UniFier
9 nov 2018
30
14
8
Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe camera opgenomen in m'n netwerk......een G3-pro.......echter hangt die aan een 70 mtr outdoor kabel.(https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1353533)

Als ik alles test en aansluit heb ik beeld....echter verlies ik na een tijdje (soms 5 minuten....soms een half uur) de connectie met de camera.
Alleen fysiek de kabel uit de poort halen en terugstoppen lost het probleem weer tijdelijk op.

Het volgende logfile heb ik kunnen vinden van mijn Unifi 8P 150W POE switch.....nadat ik de poort fysiek gerecycled had.

Feb 21 15:43:03 SwitchGarage user.info syslog: libubnt._ubnt_set_port_poe_power_cycle(): port 8: power cycled
Feb 21 15:43:18 SwitchGarage daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Up: 0/8
Feb 21 15:43:18 SwitchGarage daemon.info switch: DOT1S: Port (8) inst(0) role changing from ROLE_DISABLED to ROLE_DESIGNATED
Feb 21 15:45:50 SwitchGarage daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Down: 0/8
Feb 21 15:45:50 SwitchGarage daemon.info switch: DOT1S: Port (8) inst(0) role changing from ROLE_DESIGNATED to ROLE_DISABLED
Feb 21 15:47:52 SwitchGarage daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Up: 0/8
Feb 21 15:47:52 SwitchGarage daemon.info switch: DOT1S: Port (8) inst(0) role changing from ROLE_DISABLED to ROLE_DESIGNATED


Geeft dit log aan wat het probleem is?
Of heeft iemand anders nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.....

Gr,
Danny
 
Dit zegt niets meer dan dat de verbinding van de switch met de camera wordt verbroken en hersteld.

Ik zou eerst eens proberen of hetzelfde probleem optreedt als je de camera met een korte kabel op de switch aansluit.
 
Dank voor je reactie......

Ik heb eerst de camera met een korte kabel aangesloten om hem in te stellen en toe te voegen aan t netwerk......
Aangezien het toen prutweer was heb ik dat zo laten zitten......en heeft de camera 2 of 3 dagen zo aangesloten gezeten......zonder uitval.

Ik ben me bewust dat de afstand van 70 mtr niet in mn voordeel werkt en dat eventuele kleine problemen op die afstand vergroten.
Maar ik probeer er in de basis achter te komen of het een POE probleem of een Data probleem is.....

Met een kabeltester krijg ik gewoon mooi alle lampjes van 1 tm 8 en G, dus qua puls zit alles goed.....

De poort geeft wel aan dat er tussen de 2.9 en 3.7 Watt opstaat.......(wat exact gelijk is aan de andere poorten waar een G3-pro aan hangt)
Maar wat er na 70 mtr overblijft weet ik niet.....en ik weet ook niet of ik dat kan testen.


Mogelijke oplossingen zouden zijn......andere vaste kabel (dus al met connectoren erop proberen, en evt met volle koperen kern)
of een POE injector halverwege erbij plaatsen om de stroom te versterken....
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook aan de kabel. Volgens mij is het geen kabel met vaste kern en ook geen koper. Je moet met PoE 100m kunnen halen, maar dan moet je wel een uitstekende kwaliteit kabel hebben.
 
Ik dacht dat ik met bovenstaande link een uitstekende kwaliteit kabel had.?

Dus ik moet of daar heel erg induiken, waar ik rekening mee moet houden.......of ik sta open voor tips welke kabel ik dan wel moet hebben.

Ik zit er een beetje mee dat ik geen gemonteerde kabel prefereer omdat ik door gaatjes en pijpjes moet waar de connector niet doorheen kan.
Ja of wel gemonteerd en maar 1 connector eraf knippen.......heb ik al 50 procent minder kans op een slechte verbinding....:)


Maar ik sta open voor tips voor een topkabel.....
 
ik zou ze eerst even bellen.
€75 is een hoop geld om het te proberen.
Al heb je natuurlijk wel kans op: Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
 
...
of een POE injector halverwege erbij plaatsen om de stroom te versterken....
Dat gaat sowieso niet werken.. Een PoE injector doet exact naar hoe het genoemd word: Power over Ethernet injecteren. Het verstrekt dus zeer zeker niet.
Het kan de PoE functie van de PoE switch die je gebruikt wel overnemen. De switch zal als het goed is automatisch PoE-deel uit schakelen op die poort.
Andere probleempuntjes kunnen zijn slechte kwaliteit UTP stekkertjes, stranded-kabel met "solid-" stekkers (of andersom).
Een kabel tester laat alleen zien of er een gelijkstroompje loopt door de geteste ader, en geeft zeer zeker geen goed beeld over de 1Gbit/sec werking er van.
 
Zelf zou ik eerst een test doen met een andere apparaat aan het andere eind van de kabel. Dus bijvoorbeeld een laptop. Om te kijken of het niet een kwestie is van een slechte connector.
 
Goed punt.......maar dan moet ik met een laptop de lantarenpaal in hahaha.

Maar stel dat ik met een laptop de paal in klim......wat voor test moet/kan ik dan doen?
Is er programmaatje wat ik op mn MAC kan zetten om die kabel te testen?

Ik heb inmiddels begrepen dat een 100% koperen kabel beter is dan een CCA kabel.
Ik heb de komende tijd kabel zat nodig, dus die CCA kabel zal dan verwerkt gaan worden in m'n nieuwbouwhuis en dan als data only kabel en POE voor kleinere afstanden.

Ik ben geneigd om die nieuwe kabel te bestellen en in ieder geval de beste kern te hebben voor POE over lange afstanden.
 
CCA... voor een goede LAN is dat eigenlijk vloeken in de kerk. Probeer dat juist te mijden als de pest. 100% Cu (koper) is veel beter.
Mogelijk dat je daar al je probleem hebt, de 70mtr UTP, is dat CCA of 100% Cu?

(CCA = Copper Clad Aluminium, aluminium draad met een koper-laagje)
Mijn advies: duvel de CCA kabel in de kliko en ga voor 100% Cu, hiermee voorkom je zeer waarschijnlijk een hoop gedoe mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Dit topic lezend is in mijn ogen door @PE1PQX het juiste antwoord gegeven, en je was er zelf ook al deels achter gekomen. De CCA kabel nekt je.

Uitleg over UPT kabels mar deze had je mogelijk ook al doorgespit
 
  • Leuk
Waarderingen: PE1PQX
Mannen,

Ik heb me een beetje door een webwinkel laten leiden......Allekabels.nl
Ik had ze gebeld en voorgelegd waar de kabel voor was en kreeg de (uiteindelijk) CCA kabel geadviseerd.
Na de problemen en uitleg lezende over UTP kabels en jullie adviezen lezende kwam ik er al snel achter dat ik de verkeerde kabel had.....

Nu de (hopelijk) juiste kabel besteld waarvan ik de link hierboven al heb gemeld en hopelijk behoren de problemen volgende week tot het verleden......

Ik zal de uitkomst hier melden.....

Voor nu bedankt voor het meedenken....

Gr
Danny
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Tja... Veel mensen willen zo goedkoop mogelijk ("het leven is al duur genoeg") en daar heeft allekabels waarschijnlijk op ingespeeld.
Kan ook zijn dat de verkoper die je eventueel gesproken hebt ook niet helemaal zeker van zijn/haar zaak was. Ik zie zoiets wel vaker.

Tip is dus: in geval van aanleggen van een bekabelde LAN: Altijd 100% Cu kabel gebruiken.

Met 100% Cu ga je waarschijnlijk jouw probleem tackelen. Succes, en werk veilig!
 
Laatst bewerkt:
Zoals verwacht had ik na het aansluiten beeld.......het probleem was dat na verloop van tijd de connectie wegviel.

Op dit moment sinds het aansluiten nog geen uitval gehad........dus het lijkt nu allemaal in orde te zijn....

Gr,
Danny
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..