us-16-150 werkt niet met NS-W nanoswitch

Aad

Brons
UniFier
6 nov 2019
36
5
8
Emmen
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Aad en mijn hobby is een beetje knutselen met wifi, netwerken e.d.
Ik ben gecharmeerd geraakt van de Unifi apparatuur en langzaam is/wordt de hele installatie vervangen door Unifi apparatuur.

Mijn huidige installatie bestaat uit


1 usg (router)
1 us-16-150 (switch)
3 uap-acm (AP)
1 uap-uap-ac-pro (AP)
1 uma-d (antenne)
1 uvc-g3-bullet (camera)
1 uvc-g3-af (camera)
1 ns-w (Nano switch)
Als controller en camera opslag gebruik ik een synology nas ds918+ met docker.

Ik heb het volgende probleem:
Als ik de nanoswich op de gewone switch aansluit dan doet hij het niet(er gaan geen lampjes branden). Als ik een injector er tussen plaats doet hij het wel.


Als ik op die poort van de switch rechtstreeks een camera of AP op plaatst doet hij het wel.
Dus alleen de nanoswitch doet het niet rechtstreeks op de switch poort(alle poorten).


Er geen spanning tussen de bruin(wit) en de blauw(wit). Wel tussen de bruin(wit) en andere draden. Dit is gemeten met een aangesloten AP. Met de AP is er een tussen bruin en oranje/groen spanning van 24V en met de nanoswitch 5 volt
Met de injector staat er wel 24 volt tussen de bruine paren en blauwe paren(op de nano branden ledjes).
Ik heb de instelling PoE 24 passief en PoE+ geprobeerd.
Ik heb het een en ander opgezocht en volgens de PoE+ standaard zijn de bruine en blauwe draden de stroomdraden

Is dat een instelling op de switch of is de us-16-150 niet standard?
 
De nano is POE en niet POE+ dacht ik.. het probleem bij mij was dat de afstand tussen 16/150 te groot was, te weinig vermogen over. Ik heb daarna de nano vervangen door de helaas veel duurder usw Flex ... die draait als een zonnetje buiten met 3 cameras
 
De nano is POE en niet POE+ dacht ik.. het probleem bij mij was dat de afstand tussen 16/150 te groot was, te weinig vermogen over. Ik heb daarna de nano vervangen door de helaas veel duurder usw Flex ... die draait als een zonnetje buiten met 3 cameras
Rene,

Dank voor je reactie, de testafstand was 1 meter, dus het heeft niets met de afstand te maken. Het probleem is dat de PoE spanning van de switch op Pin 4/5 4n 7/8 moet staan. Dat staat er alleen op als er een PoE injector tussen zit.

De us-16-150 het ik op PoE en ook PoE+ getest. Natuurlijk kan ik er een extra Switch met PoE uitgang er tussenzetten, maar ik dacht niet dat het de bedoeling is.
Een injector aan het begin van de kabel is ook onnatuurlijk.
***********************************************************************************
Ik heb gekeken bij de specs van de usw-flex en ik zag PoE Mode 1 en PoE Mode 2 staan.

Dit komt aardig bij het probleem, volgens mij moet de us-16-150 alleen op PoE mode 2 te gezet worden. Ik ben er nog niet achter hoe dat moet.
 
nano is 24 poe niet de normale 48v poe dus vie de injector krijgt hij de benodigde 24 volt en werkt hij

er zijn een soort van adapters verkrijgbaar die de 48 omzetten naar 24 volt dan kan je hem wel via de switch voeden
 
nano is 24 poe niet de normale 48v poe dus vie de injector krijgt hij de benodigde 24 volt en werkt hij

er zijn een soort van adapters verkrijgbaar die de 48 omzetten naar 24 volt dan kan je hem wel via de switch voeden
1580564592942.png

Dank voor je reactie,
De switch is een PoE+, die vraagt welk spanning er nodig is, in dit geval 24 Volt. Ook kan de switch op 24 V passief geconfigureerd worden.

De us-16-150 werkt volgens mode A.
De nanoswitch moet gevoed worden via Mode B. Dat gaat dus niet werken.

De spanning van de us-16(Mode A) wordt ook niet doorgegeven aan de camera's, ik zie tenminste bij gebruik een injector en de nanoswitch niet dat er stroom geleverd wordt door de us-16. Dus het hele vermogen moet uit de injector komen.
Ik kan dus een hoogvermogen injector kopen, om de camera's(+ IR Extenders) en de nanoswitch te voeden, maar dat heeft geen zin.
Volgens mij wordt een USW-Flex geleverd zonder adapter en werkt hetzelfde als de NanoSwitch.
Ik denk er over na om een us8-60 aan te schaffen en extra kabels te trekken.

Zal een USW_Flex werken zonder extra injector. Ik schat dat er ongeveer 25 Watt vermogen nodig is.
 
Voor de nano moet je passief 24 zelf aan zetten dat doet hij niet zelf

Met de injectors is hey normaal dat je switch niets levert

Je camera.s gebruiken gewoon poe dus die zouden moeten werken
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad
Heb hier ook een nanoswitch achter een 16p-150W switch, port staat op passive 24V. Daarop aangesloten een UVC-G3-Pro en UVC-G3-Dome zonder problemen. Wel met SFTP kabels.

1580567625040.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad
Voor de nano moet je passief 24 zelf aan zetten dat doet hij niet zelf

Met de injectors is hey normaal dat je switch niets levert

Je camera.s gebruiken gewoon poe dus die zouden moeten werken
Met injector werkt de camera's wel, maar in de nacht stand trekken ze teveel stroom en vallen ze uit.
De injector kan die extra stroom niet leveren.
Ik hoopte dat de camera's het alternatieve stroom circuit van de us-16 zal gebruiken. De nano switch laat die blijkbaar niet door.
 
Heb hier ook een nanoswitch achter een 16p-150W switch, port staat op passive 24V. Daarop aangesloten een UVC-G3-Pro en UVC-G3-Dome zonder problemen. Wel met SFTP kabels.

Bekijk bijlage 1112
Bij mij werkt het met deze instelling niet, de camera's en de nano switch krijgen dan geen voeding(Probleem Mode A & B).
Die Sftp kabels zijn toch normale kabels zonder kruisingen?
 
Ja maar je nano gebruikt 24 passief en je camera toch poe af dus die gaan nooit samen werken

Of ik zie iets over het hoofd

Dan heb je de nieuwe flex nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad
Ja de sft kabels zijn normale kabels alleen shielded. Heb deze 2 camera's ook in nachtmode staan en geen problemen mee. Ik maakte een fout mijn UVC-G3-Pro is ook een UVC-G3-AF.
 
Laatst bewerkt:
Het zat me toch niet lekker, dat het niet lukte. Ben toch verder gaan zoeken.
Wat ik gevonden heb zijn er 2 manier om stroom te leveren.
Via Mode A (Endspan) en Mode B(Midspan)

PoE Switches werken volgens mode A (Endspan) en de Nano switch blijkbaar via Mode B (Midspan)
Een injector geeft de spanning af via Midspan, de Nano switch werkt dus alleen als er een injector tussen zit.
Nu had ik nog een zwaardere injector liggen en tot mijn verbazing, werkt die ook niet. Deze zwaardere injector werkt ook via Mode A(Endspan).

Toch staat in de documentatie van de Nano switch “24V, 2‑Pair, 1A for 3 Ports (30W)”, dat betekend volgens mij dat het mogelijk is om via 4 draden stroom kan krijgen. (Pins 1, 2+; 3, 6- ) en ( Pins 4, 5+; 7, 8- )
Maar mijn Nanoswitch werkt alleen met Midspan( Pins 4, 5+; 7, 8- ) en geeft de spanning op (Pins 1, 2+; 3, 6- ) niet door aan de randapparatuur.

Wat ik fijn zou vinden als iemand mij kan vertellen of ik de Nano switch op Mode A (Endspan) kan zetten of de poort van de us16-150 op MidSpan.
Dan is het probleem ook opgelost.

De USW-Flex werkt port 1 volgens mij wel met Mode A(Endspan).
Er staat wel in de documentatie “802.3af ( Pins 1, 2+; 3, 6- )” en dat is EndSpan.
Als het een onoplosbaar probleem met de Nano Switch is moet ik deze inruilen voor een USW-Flex.
 
Nee, ik kreeg de nano switch aan de praat met POE, alleen moest ik buiten Cat6 kabels gebruiken om de 2e cam op te kunnen starten.. te weinig vermogen op de eindpunten
Ik heb geen brandende ledjes op de nanoswitch, terwijl als ik op dezelfde kabel de camera rechtstreeks aansluit heb ik geen probleem en doet hij het gewoon.
Ik denk dat het te maken heeft dat de nanoswitch midspan is en de camera endspan.
 
Het blijft raar, 16p switch geeft 24passive af op 4578 en de nano pakt dat ook op 4578 volgens de beschrijvingen. Wat aangeraden wordt is de poe adapter POE-24-30-G-WH als je geen poe switch heb en sftp kabels.
Heb dezelfde opstelling en mijn nano krijgt de spanning van de 16p-150W 24v passive, heb alleen systemboard version 4 erin zitten. Volgens de 16p-150W beschrijving van de switch geeft deze ook 24v passive via 4578 aan. Zelfs getest op een 8p-150W poort 24v passive werkt de nanoswitch ook.

En heb overal lampjes branden op alle connecties die gebruikt worden. Denk eerder dat er wat met de nanoswitch aan de hand is. Als je de nano aansluit op de 16p-150W switch heb je dan bij port nummer van de swits een groen icon bliksemlicht staan of een groen icon +
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..