Dream Machine SE

T

TheRealWheely

Guest
Weet iemand misschien al iets meer over een releasedatum van de Dream Machine SE?
Zie hier voor specs en meer foto's: UDM SE Specs

Zou voor mij een ideale optie zijn. De UDM Pro is veel te groot en zou niet in mijn meterkast passen.
En de gewone UDM mist een aantal zaken die ik graag zou willen, zoals NVR en 2 WAN-poorten.

Unifi Dream Machine SE Front.png
 
Weet iemand misschien al iets meer over een releasedatum van de Dream Machine SE?
Zie hier voor specs en meer foto's: UDM SE Specs

Zou voor mij een ideale optie zijn. De UDM Pro is veel te groot en zou niet in mijn meterkast passen.
En de gewone UDM mist een aantal zaken die ik graag zou willen, zoals NVR en 2 WAN-poorten.

Bekijk bijlage 1717

Op z'n kant zetten ;)
 

Bijlagen

  • udmpro.jpg
    udmpro.jpg
    821,1 KB · Weergaven: 249
Leuke truuk! :) Maar dat gaat in mijn meterkast helaas niet lukken. Dit ding is gewoon te diep. En die zwarte is toch wel een stuk mooier. ;-)
 
Dat zou jammer zijn. Dit is echt het ideale apparaat in mijn situatie. Ik heb geen ruimte voor een UDMP in de meterkast en de UDM is het net niet (te weinig poorten en geen SFP). Anders toch een USG en een flex Mini? Ik kijk het nog even aan...

EDIT: En op zijn kant zetten is in mijn geval ook geen optie ;)
 
Ja, totdat er brand komt en je verzekering ontdekt dat de installatie niet aan de normen voldoet.
En dan maar niet uitkeert.
 
Nederland is id.d. het land der (zinloze) regeltjes.

In dit geval is het niet zinloos. 2 groepen (met mogelijk 400Volt spanningsverschil tussen afzonderlijke 2 fasen) wil ik absoluut niet in het zelfde 16mm PVC pijpje hebben.
Klinkt ook vaag omdat er wel 3 fase kabels zijn waarin dit wel gebeurt. Klopt, dat zijn zoals het woord al zegt: kabels, meerlaags isolatie dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik ken de achtergronden van de NEN normen niet, en ben ook geen kenner,
Maar als je twee groepen door de zelfde buis propt kan het zomaar gebeuren dat je aan het einde van de leiding twee groepen gaat mengen.
 
Kans is ook dat je 2 verschillende fasen in één buis krijgt, een spanningsverschil van 400Volt (was 380V) heb je dan. Dat wil je niet voelen of zien vonken.
Als je dat fout aansluit op een stopcontactje en je steekt daarin de stekkertjes van je Unifi spulletjes... Dan zie je dat elektronica echt op (technisch) rook werkt; het komt er uit en dan doet ie ut niet meer... ;)
 
  • Haha
Waarderingen: PcRene
Nog niet, ik weet ook niet of het nog echt nodig is. Daar heb ik wel over nagedacht en heb de temperatuur in de gaten gehouden en de UDM Pro voelde erg warm (zoals de meeste Unifi apparatuur), maar zat intern op zo'n 55 graden (CPU temp) en dat was "Good". Wat mij wel op is gevallen is dat na de upgrade naar 1.10 de temperatuur gemiddeld zo'n 8 tot 10 graden lager is geworden. Zit nu tussen de 43 en 46 graden.FYI er staan ook nog een Ziggo modem, Synology en een externe harddisk in de meterkast + ik heb 2 weken geleden een harddisk in de UDM Pro gezet. Synology is 38 graden intern, dat is 3 graden hoger dan voorheen, toen deze nog niet in de meterkast stond.
 

Bijlagen

  • 2021-08-16_09-18-01.jpg
    2021-08-16_09-18-01.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Dan toch een andere vraag: in hoeverre wordt de koeling zoals ventilatie openingen en plaats c.q. richting van ventilators om zeep geholpen als de zaken op zijn kant gaat zetten?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..