USG Security Gateway Router upgraden naar UniFi USG Security Gateway PRO Router

Edwin

UniFier
17 okt 2018
2
0
1
Goede avond,

Ik heb een vraagje , ik heb een USG gateway router en wil deze gaan vervangen voor een USG pro. Dit is niet omdat het moet maar omdat het kan.
Ik ben echter benieuwd wat mij dit "meer"gaat brengen of dat het een belachelijk idee is voor een gemiddeld woonhuis en gezin ? Ik ben nu zeer
tevreden met wat ik heb maar ben van mening dat het altijd beter kan vandaar mijn vraag..

Groet

Edwin
 
Ik heb het zelf ook gedaan hier. Aangezien mijn internet snelheid niet boven de 50Mbit/sec uit komt heb ik er nu nog geen winst van.
Wat ik wel begrepen heb is de USG (non pro!) geschikt voor verbindingen tot 100Mbit/sec (intern) en de USG-Pro-4 gaat daar met gemak over heen.

Ik krijg dit voorjaar glasvezel aangelegd en wil dan minimaal een 200/200 lijn gebruiken. Dan is een USG-Pro-4 wel aan te bevelen boven de USG (non Pro)
 
Niet helemaal correct.
De USG3P kan prima met internetverbindingen tot 1Gbps overweg, net zoals de 4P. Maar niet als je zaken zoals IPS/IDS wilt gaan gebruiken. Dit omdat dan de hardware acceleratie van de gebruikte chipset niet gebruikt kan worden en alles door de CPU afgehandeld wordt. En de CPU van de 3P is zwakker dan die van de 4P.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Wat daar wordt gezegd klopt. Ook smart queues schakelt hardware acceleratie uit, net zoals IDS/IPS. Maar bij een snelle internet verbinding heb je smart queues helemaal niet nodig.

Wat ook belangrijk is om te vermelden is dat de USG 4 Pro nogal wat lawaai maakt.

Als je nu geen problemen hebt met de snelheid levert de overstap van een USG3P naar een USG4P niet echt veel op.
 
Dank voor de info, ik heb idd geen problemen en zie ook niet heel veel voordelen dus laat ik het bij het oude.

Thnx
 
Één van de grote voordelen die ik wel zie is als je glasvezel hebt, de vezel (met de juiste SPF module) rechtstreeks in de USG-Pro-4 kunt steken.
Dit was voor mij ook één van de redenen toch voor de Pro te gaan. Ik krijg dit voorjaar hier glasvezel in huis, en zo heb je wel een apparaat minder dat stroom vraagt uit het net.
 
Beiden kan je niet echt vergelijken, Qua IPS op de USG heeft deze veel mindere selecties dan de USG Pro wat veel invloed heeft op performance. Pro kan daar veel beter mee omgaan dan de USG en qua memory kan je deze zelf nog upgraden (garantie tot aan de deur)
 
Ik heb gelezen op verschillende plekken dat het uitbreiden van het geheugen niet veel winst geeft. Het is wel mogelijk, maar het geheugen wat nu gebruikt wordt heeft nog zeer veel over. Maar inderdaad het kan wel. Een vroegere serie van de usg pro had een slechte batch qua geheugen. Hierdoor moesten deze modules nog welke eens vervangen worden. Er heeft toen iemand wat testjes gedaan met 2gb en 4gb. Er was geen merkbaar voordeel. Ik denk dat er meer voordeel is te winnen door het vinden van een manier om de cpu te overklokken en te koelen met een ventilator of iets soort gelijks inplaats van de heatsink die nu op de cpu zit. Ook is de huidige koeling van de usg pro niet heel efficiënt. De ventilatoren zorgen alleen voor een luchtstroom die de heatsink iets afkoelt. Maar dan nog warmt de lucht in de behuizing gewoon op en wordt er warme lucht door het geheel geblazen. De usg pro heeft dus een passieve koeling met alleen 2 case ventilatoren die de omgeving in de case wat moeten verbeteren. Ik ben dan ook van mening dat Ubiquiti bij het ontweerop van de usg pro en ook de usg serieuze steken heeft laten vallen.
-Slechte kwaliteit en zeer veel lawaai producerende case ventilatoren.
-Ventilatoren die altijd op 100% draaien of dit nu nodig is of niet.
-Matige DNS mogelijkheden
-Geen content filtering op wildcards etc
-Firewall regels die soms een eigen leven hebben
-IPS die niet aangeeft of het alleen een melding is of verkeer ook is onderschept
-Niet de mogelijkheid om de controller te draaien op de usg (hier is meer dan genoeg ruimte, cpu performance en geheugen voor)
-Beperkte VPN doorvoer snelheid. (Met een losse VPN server is de volledige bandbreedte te benutten)
zo kan ik nog wel even doorgaan.
-Controller kan niet omgaan met legacy producten (uiteraard klinkklare onzin om dit support te stoppen.)

Ondanks dit toch tevreden met de USG Pro. Het product was gewoon beter geweest wanneer bovenstaande zaken toegevoegd waren geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Springer
The
Ik heb gelezen op verschillende plekken dat het uitbreiden van het geheugen niet veel winst geeft. Het is wel mogelijk, maar het geheugen wat nu gebruikt wordt heeft nog zeer veel over. Maar inderdaad het kan wel. Een vroegere serie van de usg pro had een slechte batch qua geheugen. Hierdoor moesten deze modules nog welke eens vervangen worden. Er heeft toen iemand wat testjes gedaan met 2gb en 4gb. Er was geen merkbaar voordeel. Ik denk dat er meer voordeel is te winnen door het vinden van een manier om de cpu te overklokken en te koelen met een ventilator of iets soort gelijks inplaats van de heatsink die nu op de cpu zit. Ook is de huidige koeling van de usg pro niet heel efficiënt. De ventilatoren zorgen alleen voor een luchtstroom die de heatsink iets afkoelt. Maar dan nog warmt de lucht in de behuizing gewoon op en wordt er warme lucht door het geheel geblazen. De usg pro heeft dus een passieve koeling met alleen 2 case ventilatoren die de omgeving in de case wat moeten verbeteren. Ik ben dan ook van mening dat Ubiquiti bij het ontweerop van de usg pro en ook de usg serieuze steken heeft laten vallen.
-Slechte kwaliteit en zeer veel lawaai producerende case ventilatoren.
-Ventilatoren die altijd op 100% draaien of dit nu nodig is of niet.
-Matige DNS mogelijkheden
-Geen content filtering op wildcards etc
-Firewall regels die soms een eigen leven hebben
-IPS die niet aangeeft of het alleen een melding is of verkeer ook is onderschept
-Niet de mogelijkheid om de controller te draaien op de usg (hier is meer dan genoeg ruimte, cpu performance en geheugen voor)
-Beperkte VPN doorvoer snelheid. (Met een losse VPN server is de volledige bandbreedte te benutten)
zo kan ik nog wel even doorgaan.
-Controller kan niet omgaan met legacy producten (uiteraard klinkklare onzin om dit support te stoppen.)

Ondanks dit toch tevreden met de USG Pro. Het product was gewoon beter geweest wanneer bovenstaande zaken toegevoegd waren geweest.

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ook tervreden over.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..