Geen update zichtbaar 5.10.xx naar 5.12.xx

Stiibun

UniFier
7 feb 2018
256
112
43
Eerste keer dat ik dit voorheb, en vraag me af of er andere zijn met een gelijkaardig probleem.

Zit momenteel op versie 5.10.25-11682-1 van UniFi controller (CloudKey Gen 1) maar klikken op de update knop toont geen nieuwe versie. Ook de CloudKey herstarten brengt geen soelaas. Hoewel versie 5.12.35 toch reeds een tijdje beschikbaar zou moeten zijn.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
 
Als ik de update probeer van de CloudKey Gen 1 via de cloudkey zelf van 0.13.10 naar 1.1.6 dan blijft deze gewoon hangen op starting ...

Héél bizar.
 
Vervolg. Even ingelogd op de Cloud Key zelf en deze had geen toegang tot internet dus update via deze weg was uitgesloten.

Dan maar via een pagina op Ubiquiti support een Restore Defaults gedaan, maar had dit beter niet gedaan want resultaat is een zielig blokje plastiek met een LED dit vast wit blijft. Geen ping en SSH toegang meer :(

Iemand een idee wat ik verder nog kan doen om deze Cloud Key te redden van de ondergang ?
 
Nee nog niet geprobeerd, bedankt voor de link. Dat wordt dan de volgende stap. Hopelijk gaat dit goed, anders gewoon controller ergens anders installeren en backup terugplaatsen want gelukkig heb ik die wel gemaakt vooraleer ik me aan een update waagde.

Was eigenlijk al langer van plan om ooit een Gen 2 aan te kopen, wellicht wordt dit plan nu versneld uitgevoerd ;)

Maar eerst maar eens die Gen 1 terug aan de praat krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Deze methode levert helaas niet meteen resultaat op. CloudKey LED is nu afwisselend blauw-uit-wit zoals het zou moeten zijn bij een Emergency Recovery UI maar kan de web UI niet oproepen, resulteert in een pagina kan niet geopend worden fout.

Ook pingen lukt niet en arp -a toont deze nog altijd op zijn oude IP adres (via DHCP) wat OK is.
 
- Heb je wel het goede IP adres? Als je een reset doet dan heeft de CloudKey geen vast IP adres meer.

- Gebruik je bij deze CloudKey het korte netwerkkabeltje dat oorspronkelijk meegeleverd werd? Die willen wel eens problemen geven. Sowieso zou ik het ook even me een andere netwerk kabel proberen.
 
Ha, vreemd ... of toch niet.

In Google Chrome zie ik de Cloud Key onder een ander IP adres, op Safari is dat niet zo. Dus eindelijk Recovery Mode bereikt, we kunnen weer verder.

Korte standaard netwerk kabel had ik gisteren reeds vervangen omdat ik weet dat deze wel eens problemen kan geven.
 
Ah, Safari en Ubiquiti apparatuur gaan niet goed samen, vooral niet bij dit soort procedures. Dan moet je altijd Chrome gebruiken.
 
En dan zeggen dat ik dat wist, maar blijkbaar beetje hardleers ;)

Nu CloudKey draait terug, backup terug gezet en alles is zoals voorheen.

En toch, update wordt nu getoond van 5.10.21-11661-1 naar 5.12.35-12979-1 maar updaten zelf doet het niet. Blijft een tijd 'sourcing' staan.

Vermoed dat ik het dan beter via SSH doe ?
 
Als dat eens zou lukken, wat het niet doet.

In de controller reeds wachtwoord veranderd maar dan nog lukt het gewoon niet om via SSH in te loggen, vreemd.
 
Piep, SSH naar cloudkey is dus anders. Brrr véél te lang geleden dat ik nog eens naar mijn Unifi spullen heb gekeken ... (en wellicht te oud dus dingen vergeten ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: erik
Uiteindelijk gelukt maar dan via een omweg. Deze pagina gevolgd maar dan wel zelf de Debian package ge-FTP naar de Cloud Key, want die laatste heeft nog altijd geen toegang tot Internet.

Moet nog even uitzoeken waarom de Cloud Key geen internet toegang heeft. Zal vast ergens een instelling zijn, of ergens een configuratie bestand dat wat corrupt is, dus wordt nog een karweitje. Hints zijn welkom.
 
Dat moet dan toch aan de netwerk configuratie van de CloudKey liggen. Hoe is die ingesteld?
 
In de Settings zie ik eigenlijk niet meteen iets fout. Vast IP adres en Gateway en DNS server is mijn USG, en 8.8.8.8 als tweede DNS
 
Als ik de Cloud Key een IP adres laat toewijzen via DHCP dan heeft deze wel Internet toegang en dus ook Remote toegankelijk als ik dit inschakel. Blijft toch wat vreemd.
 
Zo dat is bijzonder. Oorzaak gevonden waarom mijn Cloud Key op adres 192.168.1.4 problemen had met uitgaande connecties. Had daar eerder aan moeten denken om in de firewall rules te kijken. Wat de oorzaak precies is waarom deze geblacklisted werd is me onduidelijk.

Schermafbeelding 2020-01-12 om 17.38.06.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..