Acces point blijft in adopting staan

skank

UniFier
16 jan 2019
270
36
28
Ik heb zopas een site overgezet naar nieuwe site.
Alles liep goed
USG en switch en 2 AP's zijn overgezet, nu is gisteren 1 AP uitgevallen, en staat hij continu in adopting
Reset van de ap helpt niet.. Ik kan hem dan toevoegen maar zodra hij in adopting komt te staan ,blijft hij in adopting

De andere AP werkt wel
 
Bij eerste AP staat er wel some settings may cause unexpected errors
MAar die settings staan allemaal goed
There may be a conflict between the Static IP from the Network settings and the assignable DHCP range from the Gateway.
 
Iemand van hass.io forum zegt
I have had this happen when my controller was advertising itself as a hostname, and the AP couldn’t resolve that hostname. I switched my advertisement to be an IP and I manually set the inform URL in the AP via SSH.


Graag wat hulp hiermee. Is dit een denkpiste?
 
Opgelost !

Onder settings > controller
Had ik het ipadres van de controller niet ingevuld (ik heb dit eigenlijk nog nooit moeten doen...)
Daaronder kon ik "Override inform host with controller hostname/IP " aantikken

en problem solved !!
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinM en hnijveen
Nou,

Ik heb dus precies hetzelfde.
Mijn gehele netwerk is nu Unifi: USG, Swtich8-60W POE , Switch8, diversen AC Lite
Mijn laatste aanwinst is de USG.
Voor de USG werkte alles prima in de controller van mijn laptop. Totdat de USG erbij kwam.
Sindsdien heb ik ook alles al gereset, alles 2x opnieuw gedaan. Tevens de controller opnieuw geinstalleerd.
Nu werkt alles wel. Ik heb internet met de uitgegeven ipadressen die ik geprogrammeerd heb, maar de controller is niet te gebruiken.
Ik zie nog steeds 6 devices continu in adopting staan.

De truc van hierboven ook uitgevoerd met Settings>Controller> IP Adres van laptop met controller ingevuld.
"Override inform host with controller hostname/IP " aangetikt.

Maar vooralsnog geen resultaat
Dus wel een werkend netwerk, maar geen communicerende devices in de controller.

Ik ben even ten einde raad. Hebben jullie nog ideeën?
 
Dat komt omdat jouw devices een verkeerd inform adres hebben. En als de verbinding er niet is kunnen ze de veranderingen in jouw controller niet overnemen. Je moet inloggen op de devices via SSH en het met set-inform aanpassen.
 
Dit heb ik dus inmiddels geprobeerd met het programma Putty, succesvol inloggen.
De volgende commando's gebruikt: set-default en set -inform.
Na set default zie ik wel dat hij het statisch adres niet meer heeft wat ik hem had gegeven en komt in dhcp terug, dus oke, resetten geslaagd.

Maar na set-inform http:// mijn ip adres van me laptop (Statisch, waar de controller op draait als ik hem opstart):8080/inform
Zegt de software ook Use the controller to complete the adopt proces.
Maar nog steeds blijft de AC Lite: Adopting staan in de controller.


Wat doe ik nu nog fout?
 
Volgens mij is de procedure:
- Doe een set-inform in de AP
- Adopteer hem in de controller
- Herhaal de set-inform in de AP
 
Volgens mij is de controller hem continue aan het proberen te adopten. Want erstaat altijd adopting als ik hem open, na een tijdje, Disconnected, en daarna weer adopting.
Ik heb 6 UniFi producten. En ze doen dit allemaal, maar ik probeer het met 1 AP, voordat ik het bij alles tegelijk probeer.

Dus de bovenstaande procedure heb ik als het goed is al meermaals gehad.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Mvg
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..