Gastnetwerk, gastenportaal en hotspot-systeem met UniFi

Gastnetwerk, gastenportaal en hotspot-systeem met UniFi

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.346
937
163
Hempie heeft een nieuwe handleiding geplaatst:

Gastnetwerk, gastenportaal en hotspot-systeem met UniFi - Hoe Guest Control en Guest Portal te configureren



Gastnetwerken bestaan onafhankelijk van de gastportal en / of het Hotspot-systeem , die ingebouwde hulpmiddelen zijn voor gastauthenticatie, autorisatie en beheer. Een gebruiker op een gastnetwerk zal te maken krijgen met andere toegangsbeperkingen dan de vertrouwde, "zakelijke" gebruikers op standaard UniFi-netwerken. Een beheerder kan een gastnetwerk maken, maar de gastportal niet inschakelen voor authenticatie of de hotspot, een gastbeheersysteem voor gratis of...

portal_unifi.png

Bekijk deze handleiding...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Dat kan, zorg dat de gasten dhcp maar bijvoorbeeld 5 IP adressen kan uitgeven, de 6e kan zich wel aanmelden maar krijgt geen IP en kan dus niets.
 
Hempie heeft een nieuwe handleiding geplaatst:

Gastnetwerk, gastenportaal en hotspot-systeem met UniFi - Hoe Guest Control en Guest Portal te configureren





Bekijk bijlage 1146

Bekijk deze handleiding...
@Hempie kan ik deze handleiding nog ergens raadplegen? Ik probeer mijn gastennetwerk op te zetten, maar zodra ik de controller afsluit hoeven m'n gasten niet meer in te loggen en kunnen ze zo het gasten netwerk gebruiken. Heb de UCK2P en USG met m'n beide ap's draaiend, dus dit was de volgende stap, maar ergens heb ik hem nog niet goed afgetimmerd. Even kijken hoe jij dit hebt aangepakt in de handleiding.
 
Even een vraag. Ik heb voor de kids een apart wireless netwerk aangemaakt met eigen ip-range, vlan en een simpel password. Eenvoudig wachtwoord omdat als er vriendjes/innetjes komen, kunnen ze eenvoudig connecten en samen online gamen als ze dat willen. (voor dit laatste moeten ze vaak op hetzelfde netwerk zitten). Hiermee hebben ze toch geen toegang tot het 'zakelijke' (lees mijn thuisnetwerk met nas, printer, etc) en heb ik min of meer een guest netwerk? Ik heb daarnaast nog een netwerk met eigen ip en vlan voor alle tv's en decoders. wat ik nu zie dat een van mijn switches in hetzelfde netwerk zit (qua IP) als de tv die op die switch zit. de nas hangt aan dezelfde switch en valt wel onder het 'zakelijke' netwerk.
 
@D_D Je moet dan wel even aangeven welke apparatuur je hebt en hoe alles is aangesloten. Als je bijvoorbeeld unmanaged switches gebruikt dan gaat dat niet werken.
En een gastennetwerk zoals @PcRene aangeeft werkt in jouw geval ook niet, weliswaar kunnen ze dan niet op jouw netwerk, maar dan kunnen ze elkaar ook niet zien op het gastennetwerk.

Als je alles van Unifi hebt dan moet je in de firewall verkeer tussen de VLANs blokkeren, dat wordt namelijk standaard toegestaan.
 
Alles Unifi, UDMP, US16-150w, met daar aan twee AP (Nano en LR) en een tweede switch (us8-60w) voor boven
corporate op 10.10.5.x
kids op 10.10.6.x
tv's en decoders op 10.10.7.x

de laatste twee hebben een eigen vlan. daar overheen twee wireless netwerken, 'corporate' en 'kids'. alles tv's en decoders zijn bedraad aangesloten, die wireless zijn er voor de laptops, mobiles en tablets.
 

Bijlagen

  • netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    120,3 KB · Weergaven: 19
Dan moet je dus het dataverkeer van 10.10.6.x naar de andere subnets blokkeren om het Kids netwerk te isoleren.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.