Inform host override instellen?

mchp92

UniFier
1 feb 2018
417
78
28
Bourgondisch Brabant
Ik zie in mijn unifi portal, ik meen onder kopje Controller, een mogelijkheid om een ip of URL voor een Hostname en vinkje “override inform host” oid in te stellen
Waarvoor is dat en in welke gevallen moet ik t configureren? (En hoe dan)
 
Daar kun je beter niet aankomen. [emoji6]

Heb je eigenlijk alleen nodig als je je controller ergens in de cloud hebt draaien en de url van de cloudcontroller moet instellen.
 
Ook niet als bv voor familie een extra Site in mn controller aanmaak (voor hun huis bv) en dan een AP daar aan de router hang (en waar dan dus die AP op de andere locatie via mijn controller bestuurd wordt)?
Dat was nl mijn verwachting bij nut en doel van deze optie.
 
Ja, dan heb je dus vanuit het oogpunt vanuit dat andere huis een controller in de cloud.

Maar persoonlijk zou ik dan bij familie gewoon een CloudKey plaatsen. Om je controller thuis toegankelijk te maken voor je familie moet je dus een boel poorten openzetten, en de WiFi van je familie wordt afhankelijk van jouw internetverbinding.
 
Ik gebruik dan WAN side IP of url voor mijn eigen setup (waarachter de CK). Welke poort(en) moet ik forwarden?

Ik kan neem ik aan gewoon t AP bij mii thuis configureren, dan in ck naar de andere site hijsen, en daarna fysiek verplaatsen?

...en de WiFi van je familie wordt afhankelijk van jouw internetverbinding.

Dit “geloof” ik niet helemaal. AP kan toxh gewoon de wifi connecties authenticeren zonder ck? Anders zou wifi nooit werken bij een controller die bv op een pc draait zolang de pc uit staat...
 
Je moet eerst de nieuwe site aanmaken en daarin de AP configureren.

Ook moet je voor die site wel zaken als uplink monitoring e.d uitschakelen, omdat de AP anders zichzelf uitschakelt als hij de controller niet kan vinden. Als jouw internet stopt, stopt ook de WiFi bij je familie.

Als het om één AP gaat kun je hem ook gewoon als standalone configureren via de iOS of Android app. Dan heb je geen controller of niks nodig.
 
Maar dat zou dan toch ook moeten betekenen dat als mijn controller eruit ligt, mijn eigen wifi t niet meer zou doen?

En erger - als ik controller op mn pc zou hebben, dan pc uit = wifi uit. Maar zo werkt t toch niet?
 
Oeps. herinner me nu dat dat is gewijzigd. In oudere versies keek de connectivity monitor naar het IP van de controller, tegenwoordig naar de IP van je gateway.
Dus het zou inderdaad moeten werken zonder dat de controller actief is.
 
In mijn CK zitten ook twee remote sites met routers, switches en accesspoints.
Had van de week twee uur stroomuitval maar zij hadden er geen last van.
Ok, nieuwe zaken toevoegen of settings wijzigen ging natuurlijk niet.

UPS deed zijn werk :cool:
Na 5 minuten in het donker heb ik mijn twee Nassen uitgezet om tijd te sparen.
CK netjes afgesloten. Om database problemen te voorkomen.
Router, switches en mijn 3 accesspoints bleven tegen de 30 minuten in de lucht.
Dat was langer dan ik verwacht had met een 700VA UPS.

De twee remote sites hebben hun inform dus wel naar mijn domeinnaam verwezen.
Werkt prima.
Bij mij thuis moest dat naar ip adres.
 
Ik heb bij mijn moeder alleen 2 UAPs draaien, zonder problemen (controller is mijn laptop (nu zou ik het anders doen, maar toen leek het wel handig))
Als ik in de buurt ben check ik settings, dus ze hebben geen controller nodig om te functioneren.
De langste tijd dat ze zonder controller draaide bij mijn moeder is 63 dagen geweest, geen reden gehad om te checken.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..