USG instellen zonder cloudkey

Heb je soms in je controller bij het LAN netwerk het 192.168.178 netwerk geconfigureerd voor gateway IP / subnet? Want tijdens adoptie neemt de USG die settings over en worden de instellingen die je via de GUI van de USG instelt overschreven. Dan zou het LAN op hetzelfde subnet komen als je Ziggo modem en werkt niets meer. Ik zie wel vaker dat mensen die instellingen in de controller aanpassen terwijl ze alleen van toepassing zijn als je een USG hebt. Op het moment dat je dan echt een USG wilt gebruiken ontstaan problemen.

Als je de default wilt gebruiken moet Gateway IP in de controller onder Settings->Networks->LAN op 192.168.1.1/24 staan. Controleer ook de rest van de instellingen, reset USG naar factory defaults en probeer het opnieuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwinios84
Hofstede, dank je wel voor deze tip. (anderen natuurlijk ook bedankt voor alle moeite en adviezen). Ik heb de USG nu werkend, met IP adres 192.168.1.1. Alleen hoe nu m’n switch ertussen krijgen? Die staat nu op wordt beheerd door een ander. En krijg ik niet adopt obv mijn controller inloggegevens.
 
Ja had ik kunnen weten, de switches en de AP’s gereset en werken weer.
Merk alleen dat als ik in het huis rondloop hij niet automatisch de beste AP pakt voor het gedeelte van het huis. Is dit een instelling op de AP’s of in de controllersoftware?
 
Fijn dat je het werkend hebt.
nu komt het aan op het afstellen van de aps om te roamen van ap naar ap. Je kan op de apps het zendvermogen wat verlagen en het minimale signaalsterkte bijvoorbeeld op -70 zetten
 
Hallo allen, ik heb het nu 2 weken werkend. Echter valt me sinds gisteren op dat sommige apparaten niet willen verbinden met wifi, dit komt omdat ze het ip adres krijgen van de Ziggo Mediabox XL(mediabox via lankabel aangesloten op de switch). Het modem van Ziggo staat in bridge modus, maar moet ik ook iets aanpassen op de Mediabox? (qua ip adressen, alles van Ubiquiti heeft een ipadres range van de USG, dus 192.168.* Elke client die hiermee verbindt, krijgt ook een ip adres in deze range. Echter heeft de Mediabox 192.168.192.* en deze geeft dus nu ook een ipadres uit aan o.a. de Dyson en Chromecast). Heeft iemand hier ervaring mee? Wederom bedankt.
 
kan je een schetsje maken van de huidige situatie? Hoe alles nu staat aangesloten. De enige dhcp server die in je netwerk aanwezig moet zijn is de USG. Kan dit niet moet de USG achter de andere dhcp server staan, maar dit geniet niet de voorkeur.
 
Modem Ziggo(bridge)-USG-Switch8p-AP LR - AP Pro- 2e switch 8p(alles 192.168.1.*reeks). Vanuit 2e switch naar o.a. Mediabox XL(die dus een heel eigen ip adres uitgeeft,resp 192.168.192.*).
Bijna alles werkt gewoon goed en correct, en krijgt dus ook een ip adres in de reeks van 192.168.1.*
Wat niet werkt, krijgt een ip adres in de range van 192.168.192.*
Heb wel gelezen dat je de wifi kunt uitzetten van de Mediabox Xl, dus dat vanavond maar eens proberen.
 
nou eigenlijk moet de mediabox ook een ip adres ontvangen van de usg en niet zelf gaan uitdelen. Mocht dit nou niet goed gaan kan je eventueel de mediabox vangen in een appart vlan. Dan heeft hij in ieder geval geen invloed meer op de rest van je netwerk. Let op dat je de poort waar de mediabox op aangesloten is alleen dat vlan mee geeft
 
Als dat ziggo modem in bridge mode staat Is het een dom ding geworden, zonder DHCP server.
dus deelt ie ip-adresen uit staat ie niet in bridge mode
 
waarom heeft de mediabox een netwerk aansluiting, ik gebruik die niet.
In de instelling gebruik ik draadloos en niet via een kabeltje.
Ziggobox staat bij mij ook in bridge.
 
Ik heb de Mediabox van vast internet afgehaald en weer terug gezet op zijn 5ghz wifi. Dat ding verstoorde mijn hele netwerk, kon op mijn telefoon zien dat er ook 2 ipv6 adressen werden uitgestuurd? Nu is dat niet meer(toeval?).
Kortom raar, maar het werkt ook prima op zijn eigen wifi(gedachte was dat bekabeld internet ten alle tijden sneller is dan wifi, en dat dan een voordeel was bij kijken van Netflix en Videoland).
 
Een dubbele dhcp server zorgt altijd voor problemen. Nu hij verbonden is via wifi ontvangt hij zelf een ip. En kan hem niet uitdelen. Dus goede oplossing
 
de mediabox xl is ook een router en modem en deelt dus inderdaad zelf ook ip uit daarom ging het fout en je kon / kan dat niet uit zetten bij ziggo raden ze dus aan om als je gebruik maakt van een lossen router /modem hem niet bekabeld aan te zetten
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..